ازدغدغه ها ومشکلات شهری که می توان به آن توجه ویژه ای داشت، خطوط تاکسیرانی و مسایل مربوط به آن است. مسایل و مشکلاتی از قبیل افزایش نرخ کرایه ها، چگونگی تعیین این نرخ ها، تخطی از مسیر تعیین شده توسط راننده ها و...که همه قابل تامل و بررسی است. یکی ازمهم ترین نیازهای اصلی شهر کرج که جمعیت بالایی را در خود جای داده است خطوط تاکسیرنی کارآمد، راننده هایی خوش اخلاق و قابل اعتماد و... است.

الهام جعفری خبرآنلاین- البرز: در همین راستا طی صحبتی با محمدرضا اکبری مدیر روابط عمومی تاکسیرانی مشکلات همشهریان البرزی را به گفت و گو نشستیم که ایشان در رابطه با مشکلات مطرح شده هیچ اظهار نظری نداشته و این گفت و گو خود سببی شد تا ایشان در پاسخ به سوالات مربوط به نرخ کرایه تاکسی ها چنین اظهار نظر کنند:
هر گونه افزایش نرخ در سازمان با کارشناسی های وسیع به ویژه و جهت تایید نهایی به فرمانداری فرستاده می شود و بعد از طی این پروسه لایحه تنظیم شده به ما ارجاع گردیده تا در سطح شهر عملی شود و ما بدون مجوز شورای شهر قطعا توانایی اجرای این لایحه را نداریم.
وی در رابطه با اظهار نظر شورا مبنی بر برخورد با افزایش نرخ کرایه تاکسی ها به طور خودسرانه اعلام کرد: قطعا این خبر واقعیت نداشته و شاید منظور رییس شورای شهر این بوده که بعد از تایید نهایی نرخ ها، کسی حق افزایش نرخ ها به طور خودسرانه ندارد.
اکبری همچنین در رابطه با قیمت های اریه شده به تاکسی ها گفت: این نرخ بر اساس نرخ تورم، سوخت و یا شرایط برخی خطوط تاکسیرانی به صورت دقیق کارشناسی و بررسی شده و به شورای شهر ارجاع می شود و تاکسی ها موظفند این نرخ ها را سمت شاگرد برچسب کرده و اگر راندده ای بیشتر از این نرخ را از مسافران درخواست کند، سازمان تاکسیرانی راننده را به تعزیرات حکومتی فرستاده و جریمه به فرد خاطی تعلق می گیرد.
وی افزود:البته لازم به ذکر است مبنای طرح بر رضایت مسافر است. برخی مسافرین با این نرخ مشکلی ندارند، اما ممکن است مسافری به این نرخ راضی نبوده و پول خرد خود را از راننده طلب کند ولی اگر کسی راضی نباشد و مجبور به پرداخت بیشتر از نرخ تعیین شده باشد می تواند شکایت خود را به تلفن رسیدگی به شکایات سازمان تاکسیرانی ابلاغ کرده تا به آن رسیدگی شود.
اکبری در رابطه با اینکه آیا تاکسی ها موظفند از مسیر تعیین شده بگذرند و به طورمثال تاکسی های هفت تیر به سمت درختی که باید از مسیر خیابان خیام بگذرند، اما از بلوار جدیدی که احداث شده عبور می کنند و اینکه مردم منطقه از میدان مادر تا سر خیابان حافظ مجبورند در بلوار جدید و بیابانی پیاده شده و این موضوع باعث زحمت و دردسرهای زیادی برای اهالی می شود، اظهار داشت:
ما دو نوع تاکسی داریم؛ تاکسی های گردشی که مسیر مشخصی ندارند و تاکسی های خطی که مبدا و مقصد مشخصی دارند. متاسفانه یا خوشبختانه عملیات و پروژه های راهسازی باعث می شود تا گاهی اوقات مسیر تاکسی ها تغییر پیدا کند، اما اگریک تاکسی بدون دلیل موجه و به بهانه های مختلف اعم از ترافیک و... و بدون هماهنگی قبلی با سازمان تاکسیرانی اقدام به تغییر مسیر کند سازمان با او برخورد خواهد داشت.
وی همچنین ادامه داد: افرادی که با چنین مواردی برخورد می کنند می توانند با دفتر بازرسی سازمان تماس گرفته، یا با مشاهده گشت های بازرسی تاکسیرانی شکایات خود را به آنها اعلام کنند و یا با تلفن رسیدگی به شکایات تماس بگیرند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =