کشف تریاک در بار هندوانه/دستگیری باندی که با مدارک جعلی یارانه دریافت می‌کرد

نیروی انتظامی استان اصفهان از کشف تریاک در بار هندوانه و دستگیری اتباع بیگانه ای که با مدارک جعلی 40 نوبت یارانه نقدی دریافت می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نائین اصفهان در بازرسی از یک دستگاه کامیون حاوی بار هندوانه، مقدار 72 کیلوگرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین با اعلام این خبر افزود: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت نائین حین کنترل خودرو های عبوری به یک دستگاه کامیون بنز باری حامل بار هندوانه مشکوک و آن را متوقف کردند .
سرهنگ "سواد کوهی" افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار 72 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل هندوانه ها جاساز شده بود کشف کردند. این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : در این رابطه دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
دستگیری باندی که با مدارک جعلی یارانه دریافت می‌کرد
همچنین فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اعلام کرد:‌ باند ۵ نفره اتباع بیگانه که با جعل اسناد و مدارک و سوء استفاده از شناسنامه افراد فوت شده، اقدام به دریافت ۴۰ نوبت یارانه نقدی کرده بودند، در شهرستان برخوار استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ صادقی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه اعضای یک باند تبعه افغانی با جعل اسناد و مدارک و سوء استفاده از شناسنامه افراد فوت شده، اقدام به دریافت یارانه می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام بررسی ‌های لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع، ماموران با هماهنگی مقامات قضایی، اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار تصریح کرد: این افراد با سوء استفاده از شناسنامه اشخاص فوت شده، اقدام به جعل مدارک کرده و از این طریق، موفق به دریافت کارت ملی، افتتاح حساب‌های بانکی، کارت سوخت، خرید و فروش وسایط نقلیه، سند ازدواج رسمی با نام جعلی، دفترچه بیمه درمانی، اجاره نامه مسکن و همچنین دریافت ۴۰ نوبت یارانه نقدی شده بودند.
وی با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری سایر افراد مرتبط با این متهمان در دستور کار است، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سرهنگ صادقی خاطرنشان کرد: شایسته است، شهروندان به قوانین آگاه بوده و از واگذاری مدارک هویتی خود و یا بستگان، حتی فوت شدگان به افراد ناشناس به خصوص اتباع بیگانه به طور جدی خودداری کنند چراکه پرداختن به این امور، عواقب قانونی به دنبال خواهد داشت.
فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از شهروندان خواست چنانچه از کسانی که با مدارک هویتی مشکوک و یا جعلی فعالیت می‌کنند، اطلاعی دارند موضوع را به سرعت به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411450

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =