هشتمین همایش علمی سالانه دانشجویان ایرانی در فدراسیون روسیه صبح امروز از سوی دانشگاه سن پترزبورگ، رایزنی علمی سفارت و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هشتمین همایش علمی سالانه دانشجویان ایرانی در فدراسیون روسیه صبح امروز از سوی دانشگاه سن پترزبورگ، رایزنی علمی سفارت و انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در مسکو، با حضور دکتر مهدی سنایی، سفیر کشورمان در روسیه و دکتر نیکلای کریاچف رئیس دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ و همچنین دکتر تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی و دکتر کیوان حسینی از دانشگاه علامه در دانشگاه سن پترزبورگ برگزار شد.

دکتر سنایی که نخستین سخنران این همایش بود ابتدا به زبان روسی و سپس به زبان فارسی با اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حاضر در سالن کنفرانس دانشگاه دولتی سنت پترزبورگ سخن گفت. سفیر کشورمان در روسیه حضور خود در این سمینار را احترام و تعظیم به دانشجویان ایرانی دانست و تاکید کرد این کنفرانس نه تنها به عنوان یک همایش و گردهمایی دارای اهمیت است، بلکه دستاوردهای علمی چشمگیری به دنبال دارد. وی در ادامه افزود: خیلی از تئوری ها جرقه هایی است که در ذهن دانشجویان بااستعداد زده می شود که می تواند به مراکز پژوهشی، تحقیقاتی و مطالعاتی کشور کمک کند.

سنایی به دستاوردهای روابط میان ایران و روسیه در سال ۱۳۹۳ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سالی را که پشت سر گذاشتیم سالی شکوفا در روابط ایران و روسیه بود. گام های مهمی برداشته شد که برخی از آثار آن نیز به تدریج نمایان می شود. سفیر کشورمان در روسیه در ادامه به شکوفایی دیپلماسی تهران-مسکو اشاره کرد و اظهار داشت: گفتگوهای بسیار خوبی میان دو رییس جمهور ایران و روسیه شکل گرفته و سطح دیدارهای سیاسی میان دو کشور بی سابقه است. گفتگوهای میان دوکشور فراتر رفته و برای اولین بار گفتگوهای حقوق بشری میان دو کشور دایر شده است. در بخش هسته ای نیز تحول مثبتی صورت گرفت.

نماینده تام الاختیار کشورمان در فدراسیون روسیه همچنین به بزرگترین موفقیت اقتصادی سال ۹۳ اشاره کرد و تاکید نمود کاهشی که در چند سال اخیر از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ صورت گرفته بود در سال ۲۰۱۴ متوقف شد و با اقدامات صورت گرفته امیدواریم در سال ۱۳۹۴ شاهد جهش چشمگیری در این عرصه باشیم. سنایی همچنین به وجود مشکلاتی در این عرصه نظیر تحریم ها علیه روسیه و کاهش نرخ روبل اشاره کرد.

لازم بذکر است به دنبال ملاقات سال گذشته دکتر سنایی با رئیس دانشگاه سن پترزبورگ همکاری این دانشگاه با دانشگاه های ایرانی آغاز و به زودی رئیس دانشگاه سن پترزبورگ به ایران سفر خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =