شین کیونگ-سوک نویسنده زن اهل کره، پس از مشخص شدن سرقت ادبیش از یک داستان ژاپنی عذرخواهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیونگ-سوک شین نویسنده مطرح کره‌ای و برنده جایزه بوکر آسیایی اتهام سرقت ادبی از یک داستان ژاپنی را پذیرفت. او که در آغاز پیدایش این ادعا، از قبول کردن آن سر باز می‌زد، در گفتگویی با یک روزنامه کره‌ای، اعلام کرد که این ادعا حقیقت دارد.

خانم شین در این باره گفت :«پس از اینکه جمله‌های رمان «میهن‌پرستی» نوشته یوکیو میشیما را به دقت خواندم و آنها را با داستان «افسانه» مقایسه کردم، به این نتیجه رسیدم که ادعای سرقت ادبی در این باره درست است.» او در ادامه اضافه کرد :«ناامیدانه تلاش می‌کنم که به خاطر بیاورم آیا رمان«میهن‌پرستی» را خوانده‌ام یا نه، اما اکنون در موقعیتی قرار دارم که حتی نمی‌توانم به حافظه خود نیز اعتماد کنم.» خانم شین گفت که با ناشر خود صحبت می‌کند تا داستان «افسانه» را از مجموعه داستان کوتاه او خارج کند.

این نویسنده در سال 2011 با کتاب «مراقب مادر باش» تبدیل به اولین زنی شد، که جایزه بوکر آسیایی را از آن خود کرده است.

این نویسنده با عذرخواهی از کسی که برای اولین بار متوجه این سرقت ادبی شده و آنرا مطرح کرده بود، گفت : «من اشتباه خودم را قبول دارم و مسئولیت آنرا می‌پذیرم.»

منبع : بی‌بی‌سی/ 23 ژوئن

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 429113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ramin IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    26 1
    اگه تو ایران بود 500 هزار تا دلیل هم می آوردند طرف زیر بار اون نمی رفت باز احسنت به شجاعتش که قبول داره ...استاد گرانقدر ما رو همه یادشونه که فیلمنامه سریال معروف و از یکی کش رفته بود و .....