۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

واحد مرکزی خبر نوشت: وزیر خارجه سعودی که کشورش به حمایت از تروریسم در جهان شناخته می شود- در کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود در ریاض، ایران را به مداخله در کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش تلویزیون الاخباریه سعودی، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس مشترک خبری با همتای سعودی خود در جدّه درباره موضوع توافق هسته ای گفت: ایران تاکنون به تعهدات خود در این توافقنامه عمل کرده است و ما می خواهیم به تعهداتمان که عادی سازی روابط تجاری با ایران است عمل کنیم.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی نیز در اظهارتی ضد ایرانی ادعا کرد: ایران با حمایت از تروریسم و شلیک موشک های بالستیک و نقض قطعنامه های شورای امنیت و مداخله در امور کشورهای دیگر و ترور دیپلمات ها و قاچاق مواد منفجره خودش را به انزوا کشانده است. وی هم چنین در ادامه مدعی شد: ایران به سوریه و عراق شبه نظامی و به دیگر کشورهای منطقه و از جمله عربستان سعودی باندهای مسلح فرستاده است!

وزیر خارجه رژیم آل سعود هم چنین با بیان ادعایی دیگر  مبنی بر این که : ایران سعی دارد به بحرین و یمن سلاح قاچاق کند درباره نقش ایران در تحولات عراق نیز گفت: حضور ایران در عراق به هرشکلی که باشد قابل قبول نیست. وی افزود: ایران همسایه ماست و ما سعی داریم با آن همزیستی داشته باشیم.

عادل الجبیر وزیر خارجه رژیمی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در ویرانی یمن، سوریه، عراق و همچنین حمایت از نظام دیکتاتوری آل خلیفه در بحرین نقش اساسی را داشته است بدون اشاره به درخواست حکومت قانونی عراق از ایران برای کمک به مبارزه با تروریستهای تکفیری وهابی، با متهم کردن ایران به اعزام شبه نظامیان شیعه به عراق، مدعی شد: سیاست های فرقه گرائی در عراق ناشی از سیاست های ایران در در این کشور است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    5 1
    باز این مردک توهمی چرت پرت گفته
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    2 1
    عادل عادل باش اول یه سوزن به خودت بزن بعد جوال دوز به بقیه
  • بی نام A1 ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    متاسفانه منطقه ساهد رقابت عربستان با ایران شده و جنگی مذهبی
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    4 1
    آقای الجبیر ، باور کن حرف نزنی سنگین تری. ما هم قول میدیم اگه حرف نزنی نمیگیم زبون نداشت