مهر نوشت: جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور گفت: بنا بر این است که تراکم جمعیت اربعین دو برابر سال گذشته باشد که با احداث پایانه مسافربری شلمچه مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

سردار محسن فتحی عصر امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اربعین خر مشهر در سرسرای پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: به هیچ وجه تردد از مرز بدون مدارک لازم امکان پذیر نیست و داشتن گذرنامه و ویزا الزامیست .

وی افزود: امسال تمهیدات ویژه ای برای صدرو ویزا در نظر گرفته شده، همچنین برای اتباع خارجی نیز تمهیدات بیشتری در نظر گرفته ایم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور، اداره امور اربعین را با تکیه بر ظرفیت های استانی و منطقه ای تاکید کرد و گفت: ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد و باید از ظرفیت استان برای پذیرایی و هدایت بیشتر زائران استفاده کرد اما قرارگاه اربعین نیز که در مرز مستقر می شود اگر نیاز به حمایت باشد حتما حمایت خواهیم کرد.

لزوم افزایش میزان مشارکت در مانور اربعین

سردار فتحی با بیان اینکه امسال نیز بنا به دلایلی باید میزان مشارکت در مانور اربعین افزایش یابد، گفت: بنا بر این است که تراکم جمعیت، دو برابر سال گذشته باشد که با احداث پایانه مسافربری شلمچه مشکل خاصی از نظر فضا وجود نخواهد داشت و آنچه باقی می ماند نیز در صحنه برطرف می شود.

وی در ادامه، با تاکید بر لزوم استفاده از قابلیت های حمل و نقلی شهرستان همچون وجود خط آهن، عنوان کرد: راه آهن، امکان مطلوبی است که باید همت شود از حداکثر ظرفیت ممکن آن برای انجام ماموریت اربعین استفاده شود و با استفاده از امکانات ریلی از استان هایی که بیشترین زائران را دارد برای جابه جایی زائران استفاده کرد تا باعث کاهش حجم ترافیک جاده ها شود.

سردار فتحی بر لزوم توجه به کمبود امکانات در زمان بازگشت زوار نیز تاکید کرد و گفت: باید امکانات و خدمات در زمان بازگشت نیز مدیریت شود و در این راستا دو نوع سیاست، سیاست زمان رفت و سیاست زمان برگشت را اعمال کرده و نیازها را بر اساس تجربه پیش بینی کنیم.

وی در مورد استقرار دستگاه ایکس ری در مرز شلمچه نیز از عوامل امنیتی مستقر در مرز خواست بر ظرفیت های داخلی تکیه کنند و انتظار دریافت کمک از بیرون را نداشته باشند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: اگر لازم است باید دستگاه ایکس ری دائم مستقر شود در غیر این صورت به صورت امانی گرفته شود.

تامین امنیت یکی از خطوط قرمز ما است

سردار فتحی همچنین با بیان اینکه تامین امنیت یکی از خطوط قرمز ما است، عنوان کرد: باید شرایط امنیتی قابل قبولی را فراهم کرد، باید شرایط برای عبور روان زوار پیش بینی شود و استقرار نیروهای کمکی در دستور کار قرار گیرد.

وی از افزایش ظرفیت پایش تصویری در اطراف پایانه شلمچه و استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری و بسیج برای بازرسی خواهران به عنوان راهکارهای ارتقای سطح خدمات دهی و امنیت یاد کرد و افزود: برای طرح های عملیاتی امنیتی، ترافیک تردد و سایر موارد باید از قبل پیش بینی شده باشد و همه باید در جزئیات هماهنگ باشیم که این امر مستلزم این است که قبلا کار میدانی انجام شده باشد.

سردار فتحی در پایان، به برشماری برخی اقدامات انجام شده در راستای خدمات دهی مطلوب به زائران اربعین در سال جاری اشاره کرد و گفت: بحث پارکینگ با جدیت دنبال می شود و در بازده زمانی کمتر از دو ماه باید وارد فاز اجرا شود. این مشکل را باید در استان و به صورت شبانه روزی و در کوتاه مدت حل کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =