یک عضو شورای شهر از وزیر راه و شهرسازی خواست مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران را برکنار کند چون باعث شده 150 اصله درخت در تهران قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اعلام کرد پس از بررسی کارشناسان این کمیته، مشخص شد اداره کل هواشناسی استان تهران 150 اصله درخت را در منطقه 21(محله تهرانسر) به دلیل احداث پارکینگ طع کرده است.

محمدحقانی درباره تشکیل پرونده قضایی علیه مسببان این موضوع توضیح داد: قطعا شورای شهر در این باره با قاطعیت وارد خواهد شد، چون هیچ مجوزی که دال بر قانونی بودن این عمل صادر شده باشد، وجود ندارد و سازمان هواشناسی استان تهران، بدون توجه به وضعیت اسفناک فضای سبز تهران، این تعداد درخت که بُن بیش از 30 سانتیمتر داشته اند، قطع کرده و می خواهد پارکینگ بسازد.

حقانی همچنین به خبرآنلاین گفت: از وزیر محترم راه و شهرسازی می خواهیم مسئولان و مسببان این مسئله، حتی اگر در مقام مدیرکل هواشناسی استان تهران باشد را از کار برکنار کنند تا دولت هم نشان دهد برای سلامت مردم و محیط زیست تهران، نگران است.

 

پیش بینی کردن طوفان، پیش کش، درختان را قطع نکنید

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طوفان روز 12 خرداد در تهران و عدم پیش بینی این طوفان در تهران گفت: متاسفانه اداره کل هواشناسی استان تهران نه تنها به وظیفه ذاتی خود درباره هشدار وقوع طوفان سهمگین در پایتخت عمل نکرد و این موضوع باعث مرگ 5 نفر از شهروندان و خسارات فراوان مالی و قطع نزدیک به 2600 درخت کهنسال در تهران شد، بلکه بدون توجه به مطالبه عموم مردم و لزوم نگهداری از درختان باقیمانده در شهر، اقدام به قطع درختان کرده و به جاست مسئولان دولتی با برکنار کردن مدیرکل این سازمان، نشان دهند برای افکار عمومی ارزش قائل هستند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین درباره سخنان محمدعلی عزیزاقلی مدیر کل هواشناسی استان تهران که گفته بود کارمندان مغرض این اداره، عکس درختان قطع شده را به دروغ منتشر کرده است، گفت: "اشتباه این مدیران اینجاست که به جای عذرخواهی و استعفا به خاطر عملکرد فاقد مسئولیت خود، سعی می کنند از ریشه، همه چیز را تکذیب کنند. این تکذیبها در حالی است که علاوه بر گزارش کارشناسان، فیلم و عکس قطع درختان پرشمار در منطقه 5 وجود دارد و افراد زیادی به عنوان شاهد در این باره اظهارات خود را اعلام کرده اند. لذا انتظار داریم اگر این مسئول، از صندلی خود دل نمی کند، دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی، همانطور که در پروژه های بوستان مادر، بوستان ولایت، باغ معنوی و پرونده های دیگر نشان داد برای فضای سبز تهران، اهمیت ویژه ای قائل است،این فرد را از سمت خود برکنار کند تا نشان دهد دولت هم مسئولیت خود را در قبال نگهداشت محیط زیست انجام می دهد."

او در پایان از مسئولان هواشناسی خواست با صرف نظر کردن از ساخت پارکینگ در قتل گاه درختان، نسبت به کاشت درختان جدید و جبران خساراتی که به محیط زیست تهران خورده، اقدام کنند.


شهرداری هم شکایت می کند

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضاهای سبز شهر تهران در خصوص قطع حدود 150 اصله درخت توسط سازمان هواشناسی گفت: شهرداری تهران در این خصوص به قوه قضاییه شکایت کرده است وتا مشخص شدن موضوع و برخورد با متخلفان، این مساله را با جدیت دنبال خواهد کرد.

علی محمد مختاری نیز گفته سازمان پارکها و شهرداری منطقه 21 به طور جداگانه از سازمان هواشناسی برای قطع درختان شکایت کرده اند. او گفت: ما به عنوان مدعی العموم پیگیر این موضوع هستیم و با شکایت به قوه قضاییه خواستار برخورد قانونی با متخلفانیم.

به گفته او قطع درختان در محوطه سازمان هواشناسی بدون اطلاع شهرداری تهران انجام شده است و متاسفانه تعداد قابل توجهی درخت در این محدوده قطع شده است.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضاهای سبز شهر تهران با بیان اینکه بخش بازرسی سازمان پارک ها از محل بازدید کرده است گفت: اظهار نظرهایی که صورت گرفته مبنی بر قطع تنها چند نهال در این بخش درست نیست و متاسفانه تعداد زیادی درخت چندساله قطع شده است.

او با بیان اینکه درختان قطع شده از گونه های مختلف بوده است گفت: از محل این اتفاق بازدید کرده ایم و موضوع کاملا تایید شده است که امیدواریم برخورد مناسب با متخلفان صورت گیرد و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر تهران نباشیم.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصورنیا A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    22 0
    برای حفاظت محیط زیست بایدتعارفات راکنارگذاشت.درزمان شهردارفعلی تهران بیش از 2000 اصله ازدرختان خیابان ولی عصررابه دست اره سپرده اندوهنوزادامه داردواین درحالی است که رئیس فعلی سازمان حفاظت محیط زیست هم درشورای شهرمسئول بودند.
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    19 0
    درختان پارک اردکانی دویست دستگاه نیز قطع شده
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    23 0
    پس شهردار باید زودتر برکنار بشه جناب شورای شهر
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    25 0
    عزیزاقلی دروغ می گوید..او60روز به درختان آب نداد وبااعتراض همه همکاران مواجه شد ودوباره به آنها اب دادند به محض سبز شدن همه درختان، دستور دادتا لودر همه آنهار اقتل عام کند خدا لعنت کند ادم دروغگورا..