واحدمرکزی خبر نوشت:

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به سبب اظهارات توهین آمیزش درباره مهاجرانی که تلاش می کنند از بندر کاله فرانسه خود را به انگلیس برسانند به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری فرانس بیست و چهار، کامرون در سفرش به ویتنام در پاسخ به سؤال یک شبکه تلویزیونی درباره مهاجرانی که تلاش می کنند خود را از بندر کاله در (شمال) فرانسه به انگلیس برسانند گفته بود: اوضاع دشواری است زیرا «گله ای» از مهاجران دریای مدیترانه را طی می کنند تا به زندگی بهتری دست یابند. آنان آینده خود را در انگلیس جستجو می کنند زیرا در انگلیس کار وجود دارد و اقتصاد این کشور در حال رشد است و مکانی باور نکردنی برای زندگی است.
استفاده از عبارت «گله ای از مهاجران» در بین سیاستمداران انگلیسی همچون بمبی انفجار ایجاد کرد.
رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به این اظهارات کامرون گفت: باید یادآوری کنم که او (کامرون) از انسانها سخن می گوید نه از حشرات (حیوانات) .
رهبر حزب مخالفان مهاجرت انگلیس نیز اطمینان داد که از چنین زبانی استفاده نخواهد کرد و از کامرون انتقاد کرد.
بسیاری از سازمانهای بشردوست فعال در زمینه امور مهاجران نیز به اظهارات توهین آمیز دیوید کامرون واکنش نشان داده اند .
انجمن شورای مهاجران، لحن توهین آمیز نخست وزیر انگلیس را محکوم و او را متهم کرد که با اینگونه اظهارات نفت بر آتش می ریزد. آنا موسگراو از مسئولان انجمن شورای مهاجران در این باره گفت: نخست وزیر باید از ادبیاتی مسئولانه استفاده کند و یادآور شود که ما کشوری هستیم که همواره از مهاجران و حقوق بشر حمایت کرده ایم.
سازمانهای مدافع حقوق مهاجران از پرداختن افراطی به بحث مهاجرت در انگلیس انتقاد می کنند. انگلیس از لحاظ دریافت درخواست پناهندگی در اتحادیه اروپا در رتبه پنجم قرار دارد. این کشور سال گذشته بیست و چهار هزار درخواست پناهندگی دریافت کرد و با آلمان که 170 هزار درخواست دریافت کرده است فاصله بسیار زیادی دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =