فرمان رئیس‌جمهور برای آماده سازی مناطق آزاد جهت جلب سرمایه گذاری های خارجی در شرایط پسا تحریم

رئیس‌جمهور خواستار آن شد که مدیریت مناطق آزاد به سرعت شرایط لازم را برای استفاده از فرصت پسا تحریم در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و گسترش تولید صادرات‌گرا فراهم کنند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، با تاکید بر ضرورت ادامه روند اصلاحات ساختاری و مبارزه با رانت و مفاسد اداری در مناطق آزاد کشور، خواستار آن شد که مدیریت مناطق آزاد به سرعت شرایط لازم را برای استفاده از فرصت پسا تحریم در جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و گسترش تولید صادرات‌گرا فراهم کنند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت مناطق آزاد کشور ارائه گردید و مسایل و مشکلات تجارت و ترانزیت و سیاست های تقویت زمینه های تخصصی هر یک از مناطق و تشویق سرمایه گذاری و تولید در آنها، مورد بررسی قرار گرفت.

روحانی در این جلسه تصریح کرد:مناطق آزاد در کشور باید به جای تمرکز بر واردات، به هدف اولیه تاسیس خود که توسعه صادرات بوده است نزدیک تر شوند و برای این کار باید بهترین خدمات تجاری لازم در حوزه خدمات بانک، بیمه و حمل و نقل در سطح استانداردهای بین المللی ارائه شود و زمینه های تولید ارزش افزوده با استفاده از فناوری های پیشرفته و با کمترین بروکراسی فراهم گردد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی محمدیان A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    7 0
    در دنیا ی امروزی تجارت در دنیا بر روی دقیقه ها حساب و کتاب می شود ولی در مناطق ازاد ما 15 ساله یه جواب به ادم نمی دن بروید افراد بانفوذ رو که برایشون قانون وجود نداره برسیدمملکتی زندگی می کنیم همه اش کلاهبرداری زانت پارت بازی بخور و بخور اصلا برای یه عده تو مناطق ازاد قانون وجود نداره