تنها نماینده ایران در رشته بوکس می گوید می خواهد آنقدر خوب مبارزه کند که وقتی به ایران برگشت دلش برای لحظاتی که از دست داده نسوزد.

حمید رضا یادگار - خبرگزاری خبرآنلاین؛ احسان روزبهانی نخستین ورزشکاری بود که برای ایران سهمیه المپیک را گرفت.ورزشکاری که آنقدر مشت خورده که دیگر آبدیده شده.البته به قول خودش این مشت ها برایش لذت بخش است اما آنچه که باعث می شود تا او عذاب بکشد بی تفاوتی هایی یک سری از افراد است که انگار برایشان مهم نیست او تنها بوکسور المپیکی ایران در المپیک است.

احسان در راه گرفتن سهمیه بارها ضربه خورد،بارها مشت خورد و بارها به گوشه رینگ افتاد اما هرگز ناک اوت نشد.او بارها و بارها روی پاهایش بلند شد و حالا قرار است تا چند روز دیگر در المپیک برای ایران مشت بزند.احسان روی کاغذ که نه حتی در واقعیت هم شانس این را دارد که در ریو مدال بگیرد.رنگ این مدال شاید طلایی نباشد اما روزبهانی می تواند مدال برنز خودش در بازی های آسیایی را تکرار کند.این حرف را احدی مربی اش هم زده و گفته است:«احسان را باید از لحاظ روحی و روانی آماده کرد.اگر نه دیگر کار از تمرین و این ها گذشته است و حالا باید ذهن او را آماده کرد.»

روزهای خیلی سختی را در یک سال اخیر پشت سر گذاشته اید.حالا کمتر از یک هفته به المپیک باقی مانده است.احسان روزبهانی برای حضور در این مسابقات آماده است؟

من هر کاری که از دستم بر می آمده را انجام داده ام.تمرینات پرفشاری را پشت سرگذاشته ام و در هفته ای اخیر روزی دو بار صبح و بعد از ظهر تمرین کرده ام.خدا را شکر می کنم.همه چیز خوب است.خوب می دانم که دیگر زمانی تا المپیک باقی نمانده است.من باید تمام هوش و حواسم را جمع کنم تا با آمادگی کامل به ریو بروم.

احسان روزبهانی خیلی مشت می خورد و زیاد مصدوم می شود.آخرین بار در تورنمنت چند ماه پیش چین بود.شما در آن تورنمنت به شدت مصدوم شدید.ممکن است این مصدومیت خلالی در روند کار درالمپیک ایجاد کند؟

خدا را شکر آن مصدومیت بر طرف شده است و فعلا مشکل خاصی ندارم.آماده آماده هستم تا در رینگ المپیک مسابقه بدهم.از مردم هم می خواهم برایم دعا کنند.مصدوم که زیاد شده ام اما این مصدومیت ها لذت بخش است.بارها بینی ام شکسته است اما حسش خوب است!باور کنید روزهایی که از مسابقه بر می گردم و سه - چهار هفته به استراحت می روم دلم برای بوکس تنگ می شود.

نظرت درباره قرعه احتمالی برای حضور در المپیک چیست؟

طبق اعلام فدراسیون جهانی بوکس آیبا قرعه کشی مسابقات بوکس با سید بندی انجام می‌شود . در هر وزن 4 نفر برتر مشخص و در جدول پخش می شوند ، ازآنجا که درحال حاضر رنکینگ یک رقابت‌های بوکس نیمه حرفه‌ای جهان را دارم ، به احتمال زیاد درجدول وزن 81 کیلوگرم در سید 3 یا 4 قرار می گیرم و تا نیمه نهایی با نفرات اول یا دوم وزن 81 کیلوگرم مبارزه ندارم .در کل قرعه کشی نیمی از مسیر را تعیین می کند و بقیه چیزها به خود ورزشکار بستگی دارد.من هم مثل بقیه بوکسورها امیدوارم و می خواهم بهترین عملکردم را در برزیل داشته باشم.عملکردی که در بازگشت به ایران پشیمانم نکند.

چهره بوکسورهایی که سهمیه گرفته اند مشخص است.کار سختی داری این طور نیست؟

تمام بوکسورهای صاحب نام دنیا در وزن 81 کیلوگرم سهمیه المپیک کسب کرده اند و تقریبا از تمام آنها شناخت دارم . به جرات می گویم درجدول وزن 81 کیلوگرم هیچ بوکسور نامداری غیبت ندارد و همه برای مدال می آیند . من هم زحمات زیادی کشیده ام و تمام تلاش خود را برای موفقیت درالمپیک ریو انجام خواهم داد تا با مدال برگردم.المپیک است و همه برای مدال می آیند.از همه حریفانم شناخت دارم.کار من هم سخت است اما امیدوارم.سال ها برای المپیک زحمت کشیده ام و دوست ندارم خیلی راحت این زحماتم از بین برود.هر چه دارم می گذارم تا بتوانم بهترین نتیجه را در المپیک کسب کنم.دوست ندارم بازنده باشم.می خواهم طوری مبارزه کنم که وقتی به ایران برگشتم دلم نسوزد که بگویم فلان جا را فلان کار را کردم.خلاصه اینکه کم نگذارم.می خواهم آنقدر  خوب مبارزه کنم که کسی نتواند حقم را بخورد.

چند وقت پیش  مهمان برنامه مهران مدیری بود.در آن برنامه انتقادهای زیادی کردی.از این گفتی که تنها هستی و هیچ کسی کمکت نکرده است.

واقعا همین طور است.در آن برنامه هم گفتم که بوکس مافیاست و هر کشوری که پول بیشتری خرج کند ورزشکارش برنده می شود.دراینچئون هم این اتفاق افتاد و قزاق ها بیشتر مدال ها را درو کردند.در کل المپیک رقابت سختی است.این رقابت ها ویترین مسابقات ورزشی جهان است.هر چه گلایه بود کرده ام و همه حرف هایم را هم زده ام.الان بیشتر به این نیاز دارم که آرامش داشته باشم و بتوانم با تمرکز در ریو حاضر شوم.نمی خواهم آرامشی که دارم بهم بخورد.من تلاش زیادی برای این روزها کرده ام و دوست ندارم روزهایی که برایش زحمت کشیده ام را از دست بدهم.

قول مدال می دهی؟

من به ریو می روم و تمام تلاشم را می کنم تا بهترین نتایج را بگیرم.خدا کمک کند و مردم هم دعا کنند تا بتوانم نتایج خوبی را در المپیک برای ایران رقم بزنم.همانطور که گفتم تلاش زیادی کرده ام.دوست ندارم این تلاش ها و زحمات چند ساله ام به راحتی از بین برود.

در آن برنامه گفتی که خیلی از اتفاق ها در بوکس در خارج از زمین می افتد.درست است؟

یک سری اتفاق ها می افتد.قزاق ها در این رشته و برای رسیدن به مدال هر کاری می کنند.آنها سرمایه گذاری زیادی روی بوکس می کنند.در بازی های اینچئون هم تا روزهای پایانی و در جدول رده بندی قزاق ها پایین تر از ایران بودند.اما در روزهای آخر با دو سه مدالی که در بوکس گرفتند بالاتر از ایران قرار گرفتند.در همه جای دنیا برای گرفتن مدال تلاش می کنند و سرمایه گذاری زیادی می کنند.برعکس کشور ما و مسئولان ورزش که هیچ حمایتی از ما نمی کنند.با این حال من امیدم را از دست نمی دهم.در این چند سال هر چه در چنته داشتم را گذاشته ام تا بتوانم در المپیک به مدال برسم.دوست دارم یک بار دیگر از مردم بخواهم که نه تنها برای من بلکه برای موفقیت همه کاروان ایران در المپیک دعا کنند.

 

251 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =