روزنامه ایران به نقل از رئیس پلیس فتای استان فارس نوشت: چندی قبل دختری نوجوان با مراجعه به پلیس فتا در این استان مدعی شد مدتی پیش در سایت همسریابی با فردی که خود را دکتر «الف . م» معرفی می‌کرد آشنا شده است.

 

وی گفت: «این شخص با مهندسی اجتماعی قوی اعتمادم را جلب کرد، به طوری که عکس و فیلم‌های خصوصی خودم را برایش فرستادم»!سرهنگ «سیدموسی حسینی» ادامه داد: فرد شیاد که خود را دکتر معرفی کرده بود پس از مدتی با هدف اخاذی، دختر جوان را تهدید کرد که عکس‌هایش را در اینترنت منتشر می‌کند.

بدین ترتیب پس از اعلام این شکایت بلافاصله پرونده ای در این خصوص تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.سرانجام با انجام اقدام‌های فنی، تخصصی مأموران موفق شدند مرد فریبکار را دستگیر کنند.

در بررسی‌های به عمل آمده نیز مشخص شد این فرد در شبکه‌های اجتماعی خود را دکتر در رشته فلسفه معرفی کرده در حالی که تحصیلات واقعی‌اش سوم راهنمایی است.این فرد شیاد، از این طریق پس از جلب اطمینان دختران، اقدام به تهیه عکس و فیلم از آنها می‌کرد و این اقدامات منتهی به تهدید و اخاذی از آنها می‌شد.

سرهنگ حسینی افزود: متهم در برخی سایت‌های تبلیغاتی اقدام به درج آگهی تحت عنوان «مشاوره و تهیه پایان‌نامه، مقاله، پروپوزال و...» کرده که پس از دریافت مبالغی از کاربران مقاله‌هایی فاقد بار علمی و کیفیت نامطلوب فرستاده است.وی یادآور شد: بیشتر قربانیان شبکه‌های اجتماعی دختران نوجوان با احساسات و عواطف بالا هستند. مهم‌ترین عامل مؤثر در این اتفاق‌ها نیز نبود ارتباط مثبت، مفید و مؤثر والدین با فرزندان است که نیاز است والدین  برای شناسایی تیپ شخصیتی فرزندان خود و نحوه برخورد با آنان از طریق مراکز مشاوره آموزش ببینند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =