۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

«خبرجنوب» نوشت: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری نخستین جشنواره منطقه ای سفره ایرانی- فرهنگ گردشگری در شیراز خبر داد.

سيدمويد محسن نژاد با بيان اينكه از 17 تا 19 آذرماه اين جشنواره در شيراز برگزار خواهد شد، گفت: سفره ايراني- فرهنگ گردشگري، جشنواره منطقه اي است كه به معرفي و عرضه خوراك ها، غذاها، نان ها، دسرها و نوشيدني هاي سنتي و بومي استان هاي فارس، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد و لرستان مي پردازد.
به گفته معاون گردشگري فارس، طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده، كشور به 8 منطقه تقسيم و مقرر شده جشنواره هاي گردشگري به صورت منطقه اي و محلي برگزار شود. محسن نژاد اضافه كرد: جشنواره هاي سفره ايراني- فرهنگ گردشگري از تيرماه تا دي ماه در سراسر كشور برگزار خواهد شد كه در اين 8 جشنواره تخصصي، خوراك ها و غذاهاي محلي و سنتي 4 استان معرفي خواهد شد. محسن نژاد در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه یکی از انواع گردشگری ها ، گردشگری خوراک است که با توجه به تنوع و تعدد غذاها ، آداب و رسوم و خوراک های سنتی و بومی که در هریک از شهرستان های فارس وجود دارد می تواند این نوع گردشگری را در استان توسعه و رونق دهد، افزود: . این نوع گردشگری ، طرفداران بسیاری در دنیا دارد به طوری که برخی از گردشگران با هدف شناخت آداب و رسوم و خوارک های سنتی به منطقه مورد نظر سفر می کنند . به گفته وی تنوع غذایی در فارس قدمت تاریخی دارد بهطوریکه در اكثر سفرنامههای گردشگران فارس كه در دوره زندیه و قاجار به شیراز سفر کردهاند در خصوص تنوع غذایی و خوراكیهای مردم فارس بهخصوص ترشی و مربای این سرزمین یادشده است.
معاون گردشگری فارس بر ضرورت توجه به گردشگری غذا در استان تاکید کرد و افزود:گردشگری خوراک در بسیاری از کشورها و استان ها به فرصت مناسبی برای جذب گردشگر تبدیل شده که امیدواریم با برگزاری جشنواره های تخصصی از این دست بتوانیم انواع خوراک های سنتی در استان فارس را به درستی معرفی کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =