دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور: برجام آزادی عمل مناسبی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است

سید جواد قوام شهیدی دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: توافق برجام آزادی عمل مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور و مشارکت ایرانیان خارج از کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،سید جواد قوام شهیدی دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در نشست هم اندیشی هم استانی های مقیم خارج از کشور و علاقمندان به سرمایه گذاری در آذربایجان غربی که در هتل آنا ارومیه برگزار شد گفت: ایرانیان خارج از کشور بعنوان یک سرمایه عظیم برای این کشور محسوب میشوند که اکنون با تسهیل شرایط ورود و خروج به کشور میتوانند برای پیشبرد اهداف اقتصادی برای سرمایه گذاری وارد کشور شوند.
وی افزود: بعد از سالها وجود تحریم های ظالمانه که بخش های مختلف کشور دچار مشکلات جدی شده بود و نگرانی زیادی برای آینده کشور ایجاد کرده بود، اکنون با توافق برجام که اتفاقی مهم و فرصتی مناسب رودرروی کشور بوجود آمده است.
دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: سرداران عرصه دیپلماسی با مذاکرات و تلاش خود، کشور را از کاغذپاره های عنوانی نجات دادند ولی جبران مشکلات ناشی از آنها به زمان نیاز دارد.
قوام شهیدی گفت: وجود تحریم مشکلات زیادی از جمله هزینه سربار برای انجام کارهای اقتصادی بوجود آورده بود که با برجام بعنوان یکی از اقدامات مهم بین المللی اکنون پتانسیل و آزادی عمل بیشتری برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی داشته باشیم.
وی افزود: برنامه و سیاست های دولت برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی، حفظ هویت ایرانیان خارج از کشور، حمایت از حقوق ایرانیان خارج کشور، ترویج خط و زبان فارسی و مشارکت ایرانیان خارج از کشور در توسعه ملی و استانی است.
دبیر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد:رفع موانع بروکراسی اداری یک عمل دوطرفه است که دولت و سرمایه گذاران هر دو باید برای آن تلاش کنند.
قوام شهیدی گفت: با توجه به تجارب بدست آمده در دیگر استان های کشور، اکنون میتوانیم در آذربایجان غربی به بهترین نحو برای استفاده از ظرفیت اقتصادی بهره برد.
وی در پایان افزود: دولت آمادگی همکاری برای سرمایه گذاری از طرفی ایرانیان خارج از کشور در مناطق مختلف کشور را دارد تا به این شکل بتوانیم وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =