حاشیه‌های آخرین اثر مرتضی پاشایی / غیبت خانواده، گلایه‌ دوستان

تسنیم نوشت : نشست خبری آخرین اثر زنده‌یاد مرتضی پاشایی بدون حضور خانواده‌اش و با گلایه‌های بسیاری از سوی دوستان او برگزار شد.

نشست خبری رونمایی از آلبوم «اسمش عشقه» با صدای مرتضی پاشایی دقایقی پیش در پردیس چهارسو برگزار شد.

در این نشست شهناز محلوجیان به عنوان نماینده خانواده پاشایی و وکیل قانونی آنان، معین راهبر تنظیم کننده، مهرزاد امیرخانه ترانه‌سرا، رامین بصیرت‌نیا و غلامرضا معماریان مدیران شرکت پخش دنیای هنر حضور داشتند.

نکته مهم در برگزاری این نشست این بود که پیش از این قرار بود تمام اعضای خانواده مرتضی پاشایی در این نشست حاضر شوند اما به دلایلی خانواده زنده یاد مرتضی پاشایی در این نشست حاضر نشدند.

نخستین پرسش خبرنگاران درباره حاشیه‌های آلبوم «اسمش‌عشقه» بود. قیمت بالای آلبوم که مبلغ 18 هزار تومان است و سلفی‌هایی که مردم قرار است با این آلبوم بگیرند تا در قرعه‌کشی سکه‌های طلا شرکت کنند، نخستین پرسش خبرنگاران بود.

بصیرت‌نیا از مدیران دنیای پخش هنر در این باره گفت: شرکت برای تهیه این آلبوم هزینه‌های بسیاری را متقبل شده و بدون شک هیچ سودی برای ما نداشته است. خوشبختانه این آلبوم استانداردهایش از بسیاری از آلبوم‌های دیگر بالاتر است. ما به دلیل هزینه‌های زیاد مجبور شدیم قیمت آلبوم را اینگونه تعیین کنیم که در نسخه دیجی‌پک 18 هزار تومان باشد و در نسخه معمولی قیمت آلبوم 4 هزار تومان باشد. نسخه چهار هزار تومانی را در تیراژ 400 هزار تایی منتشر کردیم و نسخه 18 هزار تومانی را در تیراژ 4 هزار نسخه به دیجی‌پک منتشر کردیم.

پرسش دیگر خبرنگاران باز هم مسائل حاشیه‌ای این آلبوم می‌پرداخت. مسئله پرداخت دستمزد ترانه‌سرا و تنظیم کننده مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت که در این باره مهرزاد امیرخانی ترانه‌سرای آلبوم اسمش عشقه گفت: تا همین حال حاضر با من تسویه حساب مالی نشده است دیروز چکی را دریافت کردم که 11 میلیون توان از رقم توافقی ما کمتر بود.

وی ادامه داد: مسئله من و خانواده پاشایی مسئله تسویه حساب ترانه‌های یک آلبوم نبود. قرار من و زنده یاد مرتضی پاشایی اینگونه بود که من از او هزینه‌ای نگیرم تا زمانی که در کارش به ثبات مالی رسید. اما متاسفانه مرتضی دیگر در بین ما نیست.

این ترانه‌ساز تاکید کرد: من و مرتضی با هم زندگی می‌کردیم و ارتباطمان با هم یک ارتباط ساده نبود. توقع داشتم که وقتی خانواده پاشایی مسئول کارهای مرتضی می‌شوند اندکی مانند خودش رفتار کنند.

امیرخانی که بشدت از دست خانواده مرتضی پاشایی گلایه‌مند بود گفت: مشکلات از جایی شروع شد که همه آمدند و مسابقه مرتضی مالکیه راه افتاد. برای انتشار آلبوم اسمش عشقه از من تقاضای رضایتنامه کردند که من بدون گرفتن هیچ پولی به خانواده مرتضی رضایتنامه دادم. مستند زندگی مرتضی پاشایی را از من تصویر گرفتند و قرار بود فیلمش در آلبوم و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای قرار گیرد که اینگونه نشد.

وی ادامه داد: خانواده پاشایی به جای تشکر از من که در تمام شب‌هایی که خانواده‌اش نبودند در کنارش بودم به من تهمت زدند که امیرخانی زیاده‌خواه است و ارث می‌خواهد.مگر نه اینکه اگر امروز مرتضی بود من سهم مالی خودم را می‌گرفتم پس چرا من نباید پولم را بگیرم آیا خانواده مرتضی دنبال معنویات او رفتند که ما برویم.

امیرخانی تاکید کرد: خانواده مرتضی کوچکترین نقشی در پیشرفت او نداشتند در حالی که تمام درآمدهای زنده یاد پاشایی به سمت خانواده‌اش رفت.

در بخش دیگری از این نشست معین راهبر درباره نکات ضعفی که در کیفیت صدای خواننده وجود دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های مرتضی این بود که وقتی قطعه‌ای را می‌خواند به بهترین شکل ممکن آن را اجرا می‌کرد و خوشبختانه صداهایی با کیفیت خوب در اختیار ما بود. با این حال باید بگویم که برخی از قطعه‌ها صدای خواننده صددرصد نیست و ضعف‌هایی وجود دارد.

در بخش دیگری از این نشست شهناز محلوجیان وکیل خانواده پاشایی گفت: تعجب می‌کنم که امیرخانی ادعا می‌کنم که پولش را نگرفته است امیرخانی زمانی اعلام کرده بود که من شریک درآمدهای این آلبوم هستم.
وی ادامه داد: خانواده پاشایی من را به عنوان نماینده فرستادند چرا که به دنبال جنجال نبودند و گفتند دوستان مرتضی دوستان ما هستند.

محلوجیان تاکید کرد: امیرخانی در گذشته ادعای ارث و سهم از درآمدهای پاشایی کرده بود اما از علی لهراسبی در این باره چیزهای دیگری شنیده‌ام.قیمتی که امیرخانی تعیین کرده بود و خانواده پاشایی قبول کردند تمام آن مبلغ پرداخت شده است و نمی‌دانم امیرخانی چرا این مسئله را بیان می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست مدیر شرکت پخش دنیای هنر گفت: معنویات مرتضی به خودش و اطرافیانش برمی‌گردد. ما فقط امروز مسئول انتشار آلبوم «اسمش عشقه» هستیم اگر فکر می‌کنید باانتشار این آلبوم ما میلیاردر شده‌ایم اشتباه می‌کنیم. پیشتر از اینها ما آلبوم یکی هست را با صدای مرتضی پاشایی منتشر کردیم و دوست داشتیم آخرین اثر را هم ما منتشر کنیم. البته اگر این آخر اثر پاشایی باشد و در اینده خانواده‌اش اثر تازه‌ای از او رو نکنند.

در بخش دیگری از این نشست یکی از تنظیم کنندگان آلبوم اسمش عشقه اذعان کرد که قطعه »حالا‌حالا» را مصطفی خوانده و صدای مرتضی پاشایی نیست.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    18 1
    چه مسخره بازیه شده بابا جو گیرا
  • استفاده ابزاری ... IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    2 3
    کار رو به کاردان بسپرین ... به تیم برنده دست نزنید ... آلبوم اگر مثل تمامی آهنگ های مرتضی دست تیم خودش بود کار بسیار قوی به خاطره میموند برامون ... به عنوان طرفدار مرتضی که یک هفته تمام آهنگ هارو با دقت گوش دادم میتونم بگم این آلبوم با تمام کار های مرتضی فرق میکرد ... ریتم آهنگ ها اصلا با آهنگ های قبلی مناسب نبود و اکثرا ریتم تندی داشت که با کار های مرتضی فاصله زیادی داشت چرا که کسانی کار های او را انجام میدادند توسط خانواده مرتضی پس زده شدن و کار هارو خودشون انجام دادن که مشخصه کسانی این کار هارو انجام دادن که کار بلد نیستن ... دلیل نمیشود چون برادر من خواننده شد من هم خواننده شوم ... آهنگ 10 به نام حالا حالا ها متن توسط مهرزاد امیرخانی برای خود مرتضی نوشته شده بود نه کس دیگه ...
  • مجید IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    10 2
    ای کاش خانواده مرتضی کمی حرمت داری می کردند... یاد مرتضی گرامی.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    11 0
    حالا ببین حالا ببین دست از سر میت هم بر نمی دارند ...
  • سعید A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    3 1
    پاشایی کنسرت نده صلوااااات
  • زهرا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 1
    آقای پاشایی پدر مرتضی بگذار پسرت اون دنیا راحت باشه از حرص پول دست بردار .اجازه بده پسرت همچنان نزد مردم عزیز بمونه.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    پاشایی یادت بخیر خیلی خوب بودی