شهر ایتاکای آمریکا برنامه متفاوتی برای مقابله با مقابله با هروئین طراحی کرده است؛ آزاد کردن آن!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛  فریب منظره زیبا و روستایی و فضای باز کالج های شهر ایتاکای آمریکا را نخورید، این شهر دچار بحران هروئین شده است، بحرانی همه گیر در این شهر.

مبتلا بودن به بحران همه گیر مواد مخدر، چیزی نیست که ایتاکا را از بقیه شهرها جدا کرده است. نحوه ای که شهردار ایتاکا می خواهد با آن مقابله کند برنامه ای است که این شهر را منحصر به فرد می کند.

این شهر به علت سواحلش در جنوب آن به عنوان مکانی فوق العاده در ایالت منحده آمریکا شناخته می شود. در دوسال گذشته هفت نفر به دلیل اوردوز مواد مخدر کشته شده اند. این درحالی است که تعداد کشته های مواد مخدر در بهار امسال، چهار نفر بوده است. 

در پاسخ به این اتفاق ها شهردار این شهر قصد دارد برنامه ای را اجرا کند که تاکنون در هیچ جای آمریکا اجرایی نشده است: فراهم کردن مکان های تمیز و امن برای معتادها تا هروئین مصرف کنند.

سوانت مایریک در این رابطه گفت: اولین بار که این موضوع را شنیدم، گمان کردم می خواهیم کاری کنیم انسان های بیشتری معتاد شوند. اما حقیقت این است در جاهایی که این نقشه اجرایی شده تعداد افرادی که ترک کرده اند افزایش یافته است.
اولین محل "تزریق تحت نظارت" در سال 1986 در برن، سوئین افتتاح شد و پس از آن چنین مکان‌هایی در اروپا، استرالیا و کانادا ساخته شدند.

امکانات این محل ها شامل دسترسی به سوزن های تمیز و باقی وسایل مربوط به استفاده هروئین است. این وسایل به بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت آلوده نیستند. مصرف کنندگان در حضور متخصصان درمان اوردوز، مواد مخدر مصرف می کنند.

جنبش شهر ایتاکا زمانی در حال رخ دادن است که سیاست مداران در حال تغییر نگرش خود نسبت به توقف مواد مخدر هستد. مرگ به علت استفاده بیش از حد مواد مخدر دلیل اصلی مرگ غیر عمدی در ایالت متحده آمریکا است.

اما رهبران شهر ایتاکا می گویند آنها از منتظر ماندن برای شنیدن پاسخ فدرال، خسته شده اند.

شهردار این شهر در این رابطه گفت: ایالت و دولت فدرال شکست خورده اند، ما به این دلیل که خسته شده ایم به یک راه حل نیاز داریم، من از منتظر ماندن خسته شده ام. تعداد زیادی از مردم کشته شده اند، من دیگر نمی توانم منتظر بمانم.

این نقشه روی موضوع تمرکز دارد: پیش گیری، درمان و کاهش آسیب.

اما در رابطه با ساختن محل "تزریق تحت نظارت" سوالی وجود دارد که مایریک باید صبر کند. هروئین هنوز در آمریکا غیر قانونی است.

رئیس پلیس ایتاکا در این رابطه گفت: من یک مامور اجرای قانون هستم و در حال حاضر تحت این قانون هروئین یک ماده مخدر غیرقانونی است. پس من نمی توانم از مصرف مواد مخدر چشم پوشی کنم.

منبع: سی ان ان/ 25 می 2016

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین RO ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    4 17
    توی امریکا جواب میده چون اکثرا از روی تفریح میرن سراغ مواد ولی ایران مردم برای فرار از مشکلات میرن سراغ مواد یکی از روی خوشبختی یکی از روی بدبختی جالبه
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    4 0
    خیلی خطرناکه. هرویین مثل ماری جوانا نیست.
  • فرهان A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    2 0
    من تجربه شخصیم رو راجب هروئین بگم بدردتون میخوره. من وقتی از روی کنجکاوی اولین بار خروئین مصرف کردم ناگهان بیشترین احساس لذت عمرم رو تجربه کردم اما دقیقا فرداش اصلا اونطور نشد و حتی روزای بعد اصلا حالت اول رو نداشت ، بعد تازه متوجه شدم اگر تزریق کنم حال اول رو میبرم که انجامش ندادم. پس هرویین ماده ای است که بدن بهش مقاومت نشون میده و انقدر حجم بالا باید تزریق کرد تا کمی از حالت اول رو ببره شخص. هیچگاه به لذت اول مصرف هرویین کسی نخواهد رسید حتی اگر لیتر لیتر هرویین تزریق کنه. پس گولش رو نخورید. با تلاش باید لذت برای خودمان درست کنیم.مثل بیماریه آبله مرغون که فقط یه بار میگیریم. بدن پادتن علیه هرویین تولید میکنه.