بنیاد ملّی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت­‌های تخصصی دانش­‌آموختگان­‌برترِ دانشگاه­‌ها و مؤسسه­‌های آموزش عالی و پژوهشی­‌کشور که به فعالیت‌‌های فنّاورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام­ وظیفۀ تخصصی را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ شرایط اعطای تسهیلات نظام وظیفه برای دانش‌­آموختگان­‌برترِ فنّاور به شرح زیر است:

1. متقاضی باید دانش­‌آموختۀ دورۀ کارشناسی­‌ارشد یا دکتری تخصصی از یکی از دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهش مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و از زمان دانش­‌آموختگی­‌اش بیش از سه سال نگذشته باشد.

یادآوری: دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتری خود با موفقیت دفاع کرده­‌اند، نیز می­‌توانند از این تسهیلات بهره­‌مند شوند.

2. شرط لازم: دانش­‌آموخته باید در یکی از شرکت­‌های دانش­‌بنیانِ مورد تأیید معاونت علمی و فنّاوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت) به طور تمام­‌وقت به فعالیت مشغول بوده باشد.

3. شرط کافی: متقاضی باید حائز بیشترین امتیاز فعالیت­‌های نخبگانی (شامل فعالیت‌های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد.

یادآوری: اطلاعات هر یک از فعالیت­‌ها باید به طور دقیق در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد بارگذاری شود.

4. شرکت­‌های دانش­‌بنیان بر اساس سابقۀ فعالیت و اظهارنامۀ مالیاتی خود می­‌توانند از تسهیلات این موضوع برای کارکنان خود بهره­‌مند شوند.

5. معرفی اولیۀ متقاضیانِ مشمول، بر عهدۀ شرکت متبوع آنان و تکمیل و بارگذاری اطلاعات شخصی بر عهدۀ متقاضی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =