مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از آمادگی کامل مراکز معاینه فنی خودروی شهر تهران جهت اجرایی شدن طرح مناطق کم انتشار آلایندگی (LEZ) از ابتدای آبانماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در روزهای گذشته پلیس راهور شک و شبهه هایی درباره اجرای طرح جدید ترافیکی تهران ایجاد کرده است. یکی از آنها هم آماده نبودن زیرساخت های معاینه فنی و همچنین اطمینان نداشتن به استاندارد بودن سازوکار معاینه فنی است. 

اما ولی آذروش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با تأکید بر آمادگی نرم‏ افزار و سامانه مراکز معاینه فنی شهر تهران جهت اتصال به دیتا بانک پلیس اعلام کرد: در حال حاضر تا تکمیل و آماده شدن سامانه ملی معاینه فنی توسط وزارت کشور که در مراحل نهایی آن است، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران آمادگی دارد براساس آخرین مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اتصال سامانه معاینه فنی شهر تهران که از سال 1387 با سرمایه گذاری شهرداری تهران راه اندازی شده با سامانه و دیتا بانک پلیس اقدام کند.

او گفت: متأسفانه علیرغم الزامی که پلیس در مصوبه دهم دیماه 1393 هیئت محترم وزیران و مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران جهت اتصال به سامانه معاینه فنی شده تا این تاریخ هیچگونه اقدامی از جانب پلیس انجام نشده است.

آذروش با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر عدم اطمینان به معاینه فنی در تهران و در خارج از تهران گفت: طبق قانون و مصوبات دولت جایگاه ارگانها و سازمانها در بحث صدور مجوز و نظارت بر مراکز کاملاً مشخص است؛ بر اساس ماده 3 مصوبه آئین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی و صدور برگ معاینه فنی هیئت محترم دولت، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضای کارگروهی است که مکلف به تعلیق مجوز و نظارت بر مراکز معاینه فنی است و بدون تردید با توجه به اینکه هرگونه اهمال دراین‌باره مستقیماً با جان مردم در ارتباط است در صورت فعالیت مراکز متخلف بایستی کل اعضای کارگروه که شامل پلیس نیز می شود، پاسخگوی این مساله باشند و تنها با اظهار عدم اطمینان به کار مراکز و یا عدم بی اطلاعی از قانون نظارت رافع این مسئولیت برای هیچکدام از اعضا نخواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی با اشاره به تجهیز کلیه مراکز معاینه فنی تهران به دوربین‏های ثبت پلاک و همچنین استفاده از سامانه یکپارچه معاینه فنی از سال 1387 در مراکز چهارده‏‌گانه شهر تهران گفت: ستاد در چند سال اخیر تمام تلاش خود را جهت کیفی سازی ارائه خدمات معاینه فنی در مراکز انجام داده است. تنها در سال 94 بخش عمده ای از تجهیزات برای حفظ شرایط کیفی و ارتقاء دقت سطح آزمونها کاملاً نوسازی شده است.

او گفت: معاینه فنی یک الگو برداری موفق از سایر کشورهای پیشرفته در بحث کاهش آلودگی هوا و ارتقاء سطح ایمنی است و بایستی تمامی سازمانها و ارگانهای دخیل در اجرای این طرح نهایت تلاش خود را جهت افزایش کیفی آن انجام دهند و مردم نیز در راستای تکریم به قانون و وظیفه شهروندی به عنوان یک مطالبه عمومی جهت اجرای صحیح آن نهایت تلاش خود را انجام دهند. از عمر انجام خدمات معاینه فنی خودرو در ایران حدود 15 سال می‏‌گذرد که با تلاش مسئولین امروز 6خط معاینه فنی بیهقی در سال 1379 به 600 خط معاینه فنی افزایش یافته و در سطح کشور ارائه خدمات کنند. قطعاً تنها با زیرسؤال بردن یک خدمات ارزنده و یا شانه خالی کردن از مسئولیت قانونی هیچ کمکی به سلامت شهروندان و ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان نخواهد کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    2 0
    تا وقتی کیفیت خودروهای داخلی اینه که همه میدانیم سلامت شهروندان و بالا رفتن سطح کیفی زندگیشان خوابی است که با صد تا معاینه فنی هم براورده نمیشه