تازه ترین بررسی های صورت گرفته توسط ناسا نشان می‌دهد که امسال زمین داغ ترین آوریل خود را پشت سر گذاشته است. این مسئله نشان می‌دهد امسال رکورد گرما در جهان شکسته خواهد شد.

از این نظر می توان از هم اکنون پیش بینی کرد که سال ۲۰۱۶ در زمینه گرم بودن رکوردی با فاصله زیاد از سالهای قبل برجای بگذارد.

داده های جدید ناسا نشان می دهد که دمای زمین (خشکی و مناطق آبی) در آوریل امسال در مقایسه با متوسط دمای ثبت شده در تمام آوریلهای حد فاصل سالهای ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ حدود ۱.۱۱ درجه بالاتر بوده است.

رکورد قبلی گرم ترین ماه آوریل به سال ۲۰۱۰ مربوط می شد که این بار با اختلاف ۰.۲۴ درجه سانتگیراد شکسته شد. کریستینا فیگرز از مقام های سازمان ملل در زمینه تغییرات جوی گفت:‌ شرایط نامساعدی که پیش آمده همزمانی با یک ال نینیوی شدید است که در نتیجه تغییرات جوی تشدید شد.بررسیهای ناسا نشان می دهد که آوریل امسال هفتمین ماه پیاپی محسوب می شود که متوسط دما حداقل یک درجه بالاتر از متوسط سالهای ۱۹۵۱ تا ۱۹۸۰ ثبت شده است. این فاصله زمانی به عنوان یکی از ارجاعات علمی ناسا به حساب می آید که مبنای بسیاری از ارزشیابی های جوی در نظر گرفته می شود.

این اطلاعات نگران کننده موجب شده تا دانشمندان از عنوان «وضعیت اضطراری جوی» استفاده کنند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =