مهر نوشت:

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با استفاده از یک پرینتر سه بعدی، آچاری که نقشه‌اش با ایمیل به آن‌ها ارسال شده بود را ساختند.

این نخستین باری است که یک شیء سخت افزاری به فضا ایمیل می‌شود. ماجرا از این قرار بود که درخواست رادیوییِ نیاز به یک "آچار سوکت تشدید" از طرف فرمانده ایستگاه فضایی، بَری ویلمور، به ناسا فرستاده شد. با دریافت این پیام، شرکت "Made in space" که مسئول پرینترهای سه بعدی ایستگاه فضایی ست، دست بکار شد و نقشه آچار مورد نظر را با نرم افزار اتوکد طراحی و آن را سریعتر از یک راکت به فضا فرستاد. مسئولین ناسا در واقع نقشه این آچار را برای ایستگاه فضایی ایمیل کردند!

ویلمور، فرمانده ایستگاه فضایی، در تاریخ 17 نوامبر محموله پرینتر سه بعدی را دریافت و نصب نمود و یک هفته بعد به کمک آن توانست آچار را بسازد. ناسا معتقد است این توانایی قادر بوده به فضانوردان در انجام بهتر و امن‌تر ماموریت‌های طولانی مدت‌شان در فضا کمک کند، زیرا دیگر لازم نیست آن‌ها برای دریافت یک قطعه کوچک ماه‌ها منتظر بمانند.

آچار سوکت تشدید ساخته شده، نخستین نمونه‌ایست که در زمین طراحی و در فضا ساخته می‌شود و با باز شدن راه، امکان ساخت قطعات پیچیده‌تر نیز در آینده نه چندان دور میسر خواهد شد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    19 1
    لیاقت دارن
  • kamal IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    9 5
    خدایا منو بکش
  • بدون نام ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    8 1
    خدا قوت دوستان