ایسنا نوشت: قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اولین استراتژی این ستاد را تمرکز بر حوزه پیشگیری اعلام کرد و گفت: پوشش پیشگیرانه در آموزش و پرورش باید افزایش یابد.

علیرضا جزینی در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان، گفت: اعتیاد به مواد مخدر، تهدیدی است که نه تنها ایران بلکه 175 کشور دنیا را درگیر کرده است.

او گفت: این مواد در سال‌های گذشته، مواد مخدر سنتی بود که در سال‌های اخیر به مواد صنعتی و امروزه به روانگردان‌های خطرناک تغییر پیدا کرده‌اند به طوری که در حال حاضر 540 نوع روانگردان در سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به هجمه انواع مختلف مواد مخدر، گفت: به دلیل قرارگرفتن ایران در جوار کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان که بخش اعظمی از زمین‌های آنها زیرکشت انواع مواد مخدر قرار دارد، این خطر در کشور ما تشدید شده است.

او تأکید کرد: سال گذشته 220 کارگاه تولید مواد شیشه در کشور منهدم و 1800 کیلو شیشه کشف شده است.

او به کشفیات مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری 50 تُن مواد مخدر و یک میلیون و 300 هزار قرص و آمپول غیرمجاز کشف شده است.

جزینی اولین استراتژی این ستاد را تمرکز بر حوزه پیشگیری اعلام کرد و گفت: پوشش پیشگیرانه در آموزش و پرورش باید افزایش یابد.

او با اشاره به ظرفیت‌های موجود در اداره کل ورزش و جوانان، گفت: باید از هر قشر یک سفیر را برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد انتخاب کرد تا با نگاهی جهادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت کنند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ادامه به فعالیت 2227 سمن در کشور در زمینه پیشگیری، کاهش و درمان آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به دنبال افزایش تعداد خیرین این حوزه نیز هستیم.

او ایجاد سازمان‌های مردم نهاد در دانشگاه‌ها را از جمله برنامه‌های این ستاد در سال جاری ذکر کرد و گفت: این روش در درگیر کردن دانش آموزان و دانشجویان در برنامه‌های پیشگیری موثر است.

جزینی با اشاره به تاثیرگذاری اعتیاد بر اقتصاد مقاومتی، گفت: 21 درصد مراکز کارگری و صنعتی مصرف کننده مواد مخدر هستند و این مسئله بر کاهش تولید و بازده مراکز تولیدی تاثیرگذار است.

او در ادامه ازهم پاشیدن نهاد خانواده و افزایش قتل را از دیگر تبعات مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها دانست و گفت: مسئله اساسی در این رابطه انجام اقدامات پیشگیرانه از طریق ایجاد نشاط اجتماعی است.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر انجام اقدامات فرهنگی تاثیرگذار در رابطه با پیشگیری از ابتلا به اعتیاد تاکید کرد و از بومی کردن پژوهش‌های دانشگاه‌های مادر خبر داد.

جزینی همچنین به برنامه‌های سال جاری این ستاد اشاره کرد و یادآور شد: کاهش 5 درصدی بروز اعتیاد، کاهش سالانه 5 درصد اعتیاد، تشدید فعالیت‌های رسانه ملی، شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده، توسعه اقدام اطلاعاتی و افزایش 5 درصدی اشتغالزایی و حرفه آموزی از جمله برنامه‌های این ستاد در سال جاری است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =