قیمت های خودرو در هفته پایانی فروردین/ افزایش قیمت تولیدکننده ها هم آرامش را بهم نزد

در هفته پایانی فروردین ماه، افزایش 200 هزار تا دو میلیون تومانی قیمت خودرو از سوی تولیدکنندگان هم نتوانست روی بازار خرید و فروش خودرو تاثیر بگذارد.

مریم یعقوبی

بازار خودرو در ایران رفتاری مشابه سایر بازارهای در پیش گرفته است؛ انگار مانند تمامی بازارهای دیگر حاضر نیست آرامش خود را در قبال هیچ خبر  و اتفاقی به این سادگی ها از دست بدهد حتی اگر این اتفاق، افزایش 200 هزار تومانی تا دو میلیون تومانی  قیمت از سوی تولیدکنندگان باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین اگر چه هفته گذشته و پس از اندک مجادله ای، شورای رقابت با پذیرش استدلال خودروسازان، بر افزایش قیمت های اخیر مهر تأیید زد اما واکنش بازار به این افزایش به هیچ وجه قابل ملاحظه نبود و قیمت ها در حاشیه بازار تنها همان مقداربالا رفت که قیمت عرضه خودرو توسط تولیدکنندگان افزایش یافته بود.

پژو 206 تیپ 2 که تا اواسط هفته حدود 33 میلیون و 110 هزار تومان معامله می شد پس از اعمال قیمت های جدید، سه روز آخر هفته را روی قیمت 33 میلیون تومان ایستاد.

پژو 206 صندوقدار  وی 8  هم که جهشی 90 هزار تومانی را در اواسط هفته تجربه کرده  و از حدود 37 میلیون و 510 هزار تومان به 37 میلیون و 600 هزار تومان رسیده بود در روزهای پایانی هفته مجددا به همان مرز قبلی یعنی حدود 37 میلیون و 500 هزار تومان بازگشت.

پژوپارس  ELX  اما مقاومت بیشتری از خود نشان داد و توانست پس از افزایش حدود 250 هزار تومانی که اواسط هفته داشت همان قیمت افزایش یافته 42 میلیون تومان را تا پایان هفته حفظ کند.

تندر 90 مدل E1 اما روندی معکوس را طی کرد؛ این خودروی پرطرفدار که هفته را با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان شروع کرده بود نتوانست این قیمت را حفظ کند و قیمتش از اواسط هفته به 37 میلیون و 100 هزار تومان کاهش پیدا کرد.

سمند ال ایکس EF7 دو گانه سوز هم با افت قیمتی حدود 200 هزار تومان از حول و حوش قیمتی 32 میلیون و 500 هزار تومان در اوائل هفته به 32 میلیون و 270 هزار تومان عقب نشست.

شرایط بازار برای خودروهای تولید سایپا هم چندان متفاوت نبود؛ پراید EX111 در اواسط هفته از حدود 21 میلیون و 100 هزار تومان به 21 میلیون و 300 هزار تومان رسید و هفته اخر فروردین را با همین قیمت به اتمام رساند.

یکی از خودروهایی که بیشترین اختلاف قیمت را در کارخانه و بازار در هفته گذشته تجربه کرد، پراید 132 SL گازسوز بود؛  این خودرو که در کارخانه 16 میلیون و 63 هزار تومان قیمت خورده بود، در بازار حدود 19 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شد.

تیبا SX  فول هم از همان اوائل هفته بنای افزایش گذاشت و از قیمتی پایین تر از 26 میلیون و 400 هزار تومان به بالای 26 میلیون و600 هزار تومان در اخر هفته برسد.

MVM 110 (چهار سیلندر) هفته پایانی فروردنی را با قیمتی حدود 21 میلیون  تومان آغاز کرد ولی برای اینکه از قافله افزایش قیمت ها جانمانده باشد و با وجود اینکه از سوی کمپانی افزایشی در قیمت داده نشده بود، قیمت این خودرو هم با حدود 120 هزار تومان افزایش به حدود 21 میلیون و 120 هزار تومان رسید. سایر مدل های MVM  اما تغییر قیمت محسوسی در بازار نداشتند.

به این ترتیب می توان اینگونه گفت که بازار خودرو نیز ماند سایر بازارها تلاش می کند آرامش خود را در قبال عواملی که به صورت بالقوه امکان تغییر در بازار را دارند حتی المقدور حفظ کند تا اگر نقدینگی جذب نمی کند دستکم از کف هم ندهد.   

 

22339

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    1 0
    یکی از معدود زمینه هایی که مردم با هم متحد شدن، بلکه پوزه این به ظاهر کارآفرینان به خاک مالیده بشه.
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    0 0
    منبع این قیمتهای شما کجاست؟؟ که مثلاً ام وی ام رو بیست و یک میلیون و صد وبیست هزار تومن میزنید؟؟ اصلاً قیمت خودرو مگه بیست هزار تومن داره دیگه؟؟ از یه نمایشگاه میپرسین و میزنین؟؟ افزایش ۱۲۰ هزار تومنی
  • فرهادی A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    1 0
    افزایش سه برابر قیمت خودرو در زمان تحریمها بازار را حسای بهم ریخته است حالا با برداشته شدن تحریمها و کاهش قیمت دلار قیمت خودرو هم باید کاهش پیدا کند.
  • یک شهروند A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    1 0
    متاسفانه شرکت های خودوروسازی مثل سایپا به بهانه افزایش و تثبیت قیمت از عرضه فروش فوری خودرو امتناع کرده .چه گونه است تا قبل به تعداد زیاد تیبا وجود داشت الان فروش فوری قطع شده و فروش مدت دار آغاز شده ؟برای کسی هم که به خودروی نیاز فوری داره حتما باید 1.5 میلیون بیشتر هزینه کنه و نقد از بازار تهیه کنه متاسفانه هیچ کس هم پاسخ گو نیست .لذا خواهش مندم پیگیری کنید ؟