ایسنا نوشت:

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر واردکننده قانونی گوشی تلفن همراه شش درصد تعرفه گمرکی، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و حدود چهار درصد هزینه‌های دیگر پرداخت می‌کند و در مجموع حدود 19 تا 20 درصد برای واردات قانونی هزینه می‌شود و این درحالی است که برای واردات قاچاق برخی هزینه‌ها حذف می‌شود و به نفع قاچاقچیان است.

ابراهیم درستی تاکید کرد: تعرفه واردات گوشی تلفن همراه باید به صفر برسد تا برای واردکنندگان زمینه رقابت سالم وجود داشته باشد، چون در حال حاضر قاچاق گوشی به حدی است که فعالان در این حوزه با وجود حجم عظیمی از قاچاق توانایی رقابت با قاچاقچیان را ندارند.

وی با بیان اینکه حدود 80 تا 85 درصد گوشی‌هایی که قیمتی بالاتر از 400 تا 500 هزار تومان دارند به صورت قاچاق وارد می‌شوند، گفت: البته اگر تعرفه شش درصدی موبایل صفر شود درآمد دولت نیز بیشتر خواهد شد چون به طور کلی قاچاق گوشی های بالای 500 هزار تومان برای قاچاقچیان سودمند است.

رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری همچنین از برگزاری هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی خبر داد و افزود: هشتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی - موبایلکس 2015 - با شعار استفاده هدفمند و سلامت محور از تلفن های هوشمند از امروز، یکشنبه، در بازار موبایل ایران شماره (2) واقع در یافت آباد شرقی افتتاح شد و تا روز جمعه 18 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 22 دایر است.

وی بیان کرد: تمامی غرفه داران در نمایشگاه از فیلتر اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گذشته اند و در واقع شناسنامه دار هستند. از طرف دیگر اکثر گوشی ها در این نمایشگاه با تخفیف و بعضا با شرایط ویژه عرضه می شود و مردم می توانند با اطمینان و آگاهی کامل، محصولات دلخواه خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.

نایب رییس اتاق اصناف به خریداران توصیه کرد که هنگام خرید به مغازه‌های مختلف در مراکز گوناگون مراجعه کنند و بعد از بررسی های لازم در زمینه خرید تصمیم گیری کنند تا بتواند ارزیابی کلی از قیمت در مکان های مختلف نیز داشته باشد.

همچنین علی انصاری، رییس هیت امنای بازارهای مبل و موبایل ایران در این باره گفت: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه در واقع مبارزه با فروش جنس تقلبی در بازار است و از سوی دیگر در شرایط جدید بهانه برای گران شدن مقطعی به دلیل کمبود جنس در بازار از بین خواهد رفت.

انصاری با بیان اینکه امروزه با ایجاد و توسعه مراکز تجاری در کشورهای در حال توسعه، ضرورت پرداختن به مقوله‌های مسوولیت های اجتماعی بیش از پیش نمایان شده است، گفت: افزایش جمعیت در مناطق جنوب شهر به عنوان دلیل اصلی برپایی این نمایشگاه است و این منطقه با دارا بودن 10هزار پارکینگ فرصت مناسبی است تا شهروندان بدون داشتن دغدغه با وسایل نقلیه خود مراجعه نموده و از این مراکز خرید کنند.

وی با بیان اینکه امروزه با ایجاد و توسعه مراکز تجاری در کشورهای در حال توسعه، ضرورت پرداختن به مقوله‌های مسئولیت‌های اجتماعی بیش از پیش نمایان شده است، گفت: بیش از 90 درصد تلفن همراه از طریق قاچاق وارد می‌شود و این در حالی است که اگر همه واردات به صورت قانونی انجام شود درآمد بسیار زیادی نصیب دولت می‌شود.

انصاری در عین حال بیان کرد: فروشندگان موبایل باید خود را مکلف بداند که نوع ضمانت نامه را در فاکتور خرید قید و به مشتری ارائه کند چون قید نوع گارانتی در ضمانت نامه به نوعی بازدارنده است و خریدار می‌تواند از طریق همان فاکتور اگر با مشکلی مواجه شد، اقدامات لازم را انجام دهد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازرگان A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    6 0
    دقیقا وضع ما نیز به همین شکل است، واردات قانونی انجام می‌دهیم، اما چند وقت پیش متوجه شدیم در همین تهران، کالای خودمان ۵۰ درصد ارزان تر از قیمت تمام شده‌ی خودمان فراوان به فروش می‌روداینترنتی پیگیر شدیم از طریق صنف گفتند نمی‌توانند کاری کنند و باید به پلیس فتا شکایت‌مان را ببریم... به خود طرف با کلی مشکلات تماس گرفتیم طرف با لحنی تمسخر آمیز گفت هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید قبل تر نزدیک مرز در بازارچه‌های مرزی جنس های قاچاق وجود داشت ولی دیگر انتظار نداشتیم در چند صد متری خودمان انباری باشد و فروش اینترنتی بکند مجوز فروش اینترنتی را هم از وزارت بازرگانی گرفته باشد و به ما بگوید، هه
  • سندباد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    0 0
    سندباد از شما تشکر میکند بابت سایت خوب شما