رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از ایجاد پایانه صادراتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مناطق بِکر شناسایی و معادن در البرز ساماندهی می شوند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دنیای معدن: ایرج موفق اظهار کرد: مهمترین اولویت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایجاد زیرساخت های سرمایه گذری در بخش صنعت و معدن است.
موفق در ادامه ایجاد شهرکهای صنعتی جدید را یکی دیگر از برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان البرز نام برد و گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ مجوز سرمایه گذاری جدید در استان صادر شده است و رتبه سرمایه گذاری صنعتی البرز در کشور با یک پله صعود از رتبه هشتم به رتبه هفتم تغییر کرده است.
این مسئول توسعه شهرکهای صنعتی موجود را در دستور کار سازمان اعلام کرد و افزود: برای اختصاص زمین برای احداث شهرکهای جدید صنعتی جلسات متعددی برگزار شده است امیدواریم به زودی زمین برای احداث این شهرک های اختصاص یابد تا فازبندی عملیاتی انجام شود.
موفق از احداث کارگاههایی کوچک در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: سرمایه گذران برای حضور در شهرک های صنعتی می توانند از این کارگاهها که به مساحت ۵۰۰ و یکهزار مترمربع است، برای تولیدات بهره مند شوند.
شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان البرز مطلوب است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در پاسخ به این پرسش که تا کنون اقداماتی برای جذب سرمایه گذار در البرز، انجام شده است؟ گفت: تعامل مناسبی میان مدیران دستگاههای اجرایی برای جذب سرمایه گذار در استان برقرار شده است و همچنین ستاد سرمایه گذاری در البرز فعال شده است.
وی از انعقاد قرارداد در سال گذشته با دو سرمایه گذار خارجی از کشورهای ایتالیا و آلمان، خبر داد و گفت: سرمایه گذاران خارجی برای تولید ماشین آلات فولاد سازی و همچنین تولید تنباکو و دخانیات از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز مجوز دریافت کرده اند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان البرز را مطلوب ارزیابی کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که شرایط سرمایه گذاری معدنی در استان البرز را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: ساماندهی بخش معدن در البرز در حال انجام است، مناطق بِکر در حال شناسایی هستند. واحدهای معدنی که فاقد مجوز بودند ملزم به دریافت مجوز شده اند.
موفق از ساماندهی بخش بازرگانی در البرز خبر داد و گفت: صنوف تولیدی بدون مجوز در حال شناسایی و ساماندهی هستند. در سال جدید کمیسیون نظارت با شرایط ویژه تری آغاز به کار کرده است.
موفق در پایان با مهم خواندن صادرات، گفت: به جد پیگیر ایجاد پایانه صادراتی و سایت نمایشگاه بین الملی در البرز هستیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =