واحدمرکزی خبر نوشت:

مشاور سابق امنیت ملی عراق در دوبی انتقاد حیدر العبادی نخست وزیر این کشور از حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق را اشتباه دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، موفق الربیعی درباره مخالفت دولت عراق با تهاجم عربستان سعودی به یمن گفت: موضع دولت عراق در برابر جنگ شورای همکاری خلیج فارس به فرماندهی عربستان علیه یمن آن است که این جنگ هیچ توجیهی ندارد. خشونت و بی ثباتی گسترده ای در منطقه وجود دارد و این جنگ باعث تشدید آن می شود. منشور اتحادیه عرب بر این مسئله تاکید می کند که کشورهای عربی نباید با یکدیگر بجنگند.
الربیعی افزود: ما معتقدیم حمله به یمن به نفع القاعده و تکفیریهاست و باعث تقویت آنها در این کشور خواهد شد. طرح عراق برای حل بحران یمن شامل آتش بس فوری، پیگیری آشتی ملی واقعی بین طرف های مختلف یمنی و برگزاری انتخابات سالم و شفاف زیر نظر سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران نقش فعالی برای متوقف کردن جنگ علیه یمن ایفا می کند؟ خاطر نشان کرد: حفظ ثبات منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن به نفع ایران است. تهران از همه توان سیاسی، امنیتی و نظامی خود برای برقراری ثبات در منطقه و متوقف کردن این کشتار ملت یمن استفاده می کند. هراس افکنی درباره ایران به مسئله ای رایج تبدیل شده است. اگر یک ماهی در رودخانه نیل بمیرد هم جمهوری اسلامی ایران را مسئول آن معرفی می کنند.
الربیعی درباره انتقاد حیدر العبادی نخست وزیر عراق از نقش ایران و حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق گفت: حدود چهار هزار نظامی آمریکایی از جمله صدها افسر آمریکایی در عراق حضور دارند و به آموزش و تجهیز ارتش عراق کمک می کنند. فقط یک ژنرال ایرانی است که گاهی اوقات به درخواست مقامات عراقی وارد کشور می شود تا به نیروهای مردمی در جنگ علیه داعش کمک کند. به اعتقاد من العبادی نباید از حضور قاسم سلیمانی در عراق انتقاد می کرد، زیرا سلیمانی به نیروهای مردمی و نیروهای مسلح عراق کمک می کند و در آموزش و تجهیز نیروهای عراقی مشارکت دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeed A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    15 1
    این عراقی ها کارشون که با ایران تموم بشه ما رو مثل آب خوردن به امریکا میفروشن مسولا حواستون را جمع کنید نون را باید الان چسبوند.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    13 2
    حیف سلیمانی وامثلهم که جونشونو در عراق به خطر انداختن سلیمانی ذخیره ی انقلابه حیفه ازدستش بدیم
  • bahram IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    14 4
    خدا وکیلی حرامه کمکشون کنیم.باید میزاشتیم داعش همشونو قتل عام کنه.چرا زمانی که داعش دست برتر داشت اینجوری صحبت نمی کرد.مگه سردار نبود که بغداد رو نجات داد .مگه سردار نبود با شصت نفر اربیل رو نجات داد.حرامه کمک حرامه