رئیس مجلس:در اجرای برنامه های اقتصادی باید از دعواهای خُرد،اختلاف نظرها و مسایل حاشیه ای پرهیز شود

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقامت ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای، گفت: ایران با ایستادگی در مذاکرات هسته ای نشان داد در مسیر حق قرار دارد.

  علی لاریجانی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در شاهرود افزود: استقامت در این مسیر، دورنمای معقول و روشنی برای ایران به همراه دارد.

وی با اشاره به لزوم وجود همدلی در عرصه های مختلف در کشور، یاد آور شد: ارزیابی ها حاکی از این است که آینده کشور امیدوارکننده است.

وی مسایل اقتصادی را اولویت نخست کشور دانست و افزود: در اجرای برنامه های اقتصادی در کشور باید از دعواهای خُرد، اختلاف نظرها و مسایل حاشیه ای پرهیز شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد کشور فراز و فرودهایی داشته است، اضافه کرد: وزاری دولت تدبیر و امید عقلانیت خوبی در امور دارند، ولی همچنان بیکاری و رکود در کشور وجود دارد.

وی اقتصاد را حوزه ای وسیع دانست و تاکید کرد: دولت باید بسیاری از مسایل را در این حوزه به مردم واگذار کند.

لاریجانی با اشاره به وجود 4 هزار میلیارد ریال پروژه کلنگ زنی شده در کشور، تاکید کرد: با 300 هزار میلیارد ریال اعتبار نمی توان این پروژه ها را تکمیل کرد پس نیاز است که آنها به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه به دولت اجازه واگذاری پروژه های نیمه تمام به مردم داده شده، ادامه داد: این امر به کوچک و چابک شدن دولت نیز کمک می کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 6 هزار میلیارد ریال نقدینگی در کشور، تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا این مقدار نقدینگی در تولید و عمران کشور سرمایه گذاری شود تا در این شیوه تورم ایجاد نکند.

وی تاکید کرد: دولت بخش خصوصی را رقیب خود نداند و در خدمت بخش خصوصی باشد و کوتاه کردن زمان صدور مجوز برای سرمایه گذاری نوعی خدمات به بخش خصوصی است.

لاریجانی بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را میراث وابستگی اقتصاد به فروش نفت در سال های گذشته دانست و گفت: حضور مردم در حوزه اقتصاد بخشی از این مشکلات را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه شرایط منطقه شرایط خاصی است، افزود: ایران در این میان از امنیت پایداری برخوردار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای ظرفیتهای خوبی است، تاکید کرد: بخش معادن در این استان نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی با استقبال از پیشنهاد محمد وکیلی استاندار سمنان مبنی بر واگذاری برخی اختیارات به مدیریت استانها، افزود: اگر نیاز به تصویب قانون در این زمینه باشد، مجلس شورای اسلامی آماده همکاری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =