لاریجانی:تحول در آموزش و پرورش نیاز به همگرایی معلمان و خانواده ها داردکه الان چنین چیزی را نمی بینم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند تحول آموزشی کشور گفت: باید تلاش شود تا این سند به فهم مشترک در کشور تبدیل شود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی عصر امروز در گردهمایی وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به سند تحول آموزشی کشور گفت: خوشبختانه هم اکنون آموزش و پرورش سند تحول آموزشی دارد که از این نظر از دیگر دستگاهها جلوتر است.

وی افزود: در این زمینه زحمات زیادی کشیده و نقشه راه هم طراحی شده که این مسئله سند تحول را یک پله به مرحله اجرا نزدیک تر کرده است اما اجرای تحول در این بخش نیاز به همراهی و همگرایی مردم ، معلمان و دستگاههای اجرایی دارد که من اکنون چنین چیزی را در کشور نمی بینم و یک گفتمان مسلط در کشور برای تحول بخش آموزش وجود ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تا همگرایی برای تحول آموزشی درکشور پدید نیاید قطعاً با نگارش متن و تزریق پول مشکلی حل نخواهد شد زیرا یک پای قضیه معلمان ، دستگاههای اجرایی و خانواده ها هستند که باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

لاریجانی با بیان اینکه سند تحول آموزشی کشور خوب تنظیم شده است خطاب به وزیر و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: باید اولویتهایی را از سند تحول آموزشی استخراج و با استفاده از ظرفیت رسانه ها بویژه رسانه ملی آن را به یک جریان وفاق در کشور تبدیل کنیم تا بتواند در بخش آموزشی کشور تحول ایجاد کند. وی افزود: قطعاً‌ همیشه داشتن چشم انداز مثبت به تحول کمک می کند تا منابع اخذ و درست هزینه شود.

 

 

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =