۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
رئیس مجلس:‌ در مذاکرات با ۱+۵ جدی هستیم

ایسنا نوشت:

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مذاکرات خود با 1+5 جدی هستیم و در صورت تحقق و عمل به تعهدات طرفهای مقابل می‌توان به حسن انجام مذاکرات امیدوار بود.

نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک امروز (سه شنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با اشاره به پیشینه روابط بین دو کشور، آن را تاریخی و خوب توصیف کرد و گفت: مناسبات فیمابین دو کشور بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری از دیرباز خوب و روبه رشد بوده است که باید هر چه بیشتر در جهت منافع مردم دو کشور تقویت گردد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به روند همکاری های پارلمانی در سطوح مختلف گفت: مجلس شورای اسلامی دیدگاه مثبتی به توسعه روابط پارلمانی و گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری چک دارد و باید با شناسایی و تحقق ظرفیت های گوناگون در این راستا به افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی کمک کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: امروزه شاهدیم که در منطقه خاورمیانه متاسفانه تروریسم و فعالیت های افراطی رشد خطرناکی داشته که در صورت عدم توقف آن از سوی جامعه بین المللی محدود به این منطقه نخواهد بود.

وی افزود: اروپا با اتخاذ رویکرد و ایفای نقش مستقل در تحولات منطقه ای می تواند به رفع تنش ها و بحران ها در کشورهای مختلف کمک کند.

در ادامه این دیدار وویتخ فیلیپ نائی رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک با ابراز خرسندی از این سفر گفت: مبادلات سیاسی و اقتصادی دو کشور باید به قبل برگردد و هرگونه مانعی در این مسیر باید برطرف شود.

وی افزود: جمهوری چک در ارتباط با موضوعات منطقه ای از فعالیت های سازنده جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم حمایت می کند و با رویکردهای غیرقانونی علیه کشورهای مستقل اعم از حملات هوایی و تسلیح تروریست ها مخالفیم.

در این دیدار نائب رئیس مجلس چک دعوتنامه رئیس مجلس این کشور از همتای ایرانی خود را برای سفر رسمی به پراگ تقدیم کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =