کوهکن : آیت الله مهدوی کنی خصوصیاتی داشت که جمع شدنش در یک فرد مشکل بود

نایب رئیس دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آیت الله مهدوی کنی در میان علما و مرحوم عسگر اولادی در میان مکلاها شخصیت هایی بودند که بعید است به این زودی ها بتوان جایگزینی برای آنها یافت.

محسن کوهکن در گفت وگوبا خبرآنلاین درباره میراث آیت الله مهدوی کنی برای فضای سیاسی کشور, گفت: درگذشت ایشان یک ثلمه بسیار بزرگ برای حوزه, دانشگاه و فضای سیاسی کشور است.معتقدم در میان علما حداقل تا آینده نزدیک به راحتی فردی پیدا نشود که جایگزین آیت الله مهدوی کنی به لحاظ جامعیت شخصیت ایشان شود.

وی راهنمایی و نقش پدری را از جمله خصوصیات بارز آیت الله مهدوی خواند و اظهار داشت: باید دعا کنیم بزرگان علما پرچم هدایت و پدری که مرحوم آیت الله مهدوی کنی در دست داشتند را به دست بگیرند.

کوهکن با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی چند ویژگی منحصر به فرد داشت که گاه جمع شدن آن در یک نفر بسیار مشکل بود, ادامه داد: نخستین ویژگی ایشان سوابق روشن مبارزاتی بود.نکته دوم مسئولیت های حساسی بود که ایشان از سوی امام راحل بر عهده گرفتند. به معنای واقعی کلمه ایشان امین امام و مقام معظم رهبری بودند.

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اشراف به مسائل سیاسی و بصیرت مرحوم مهدوی کنی را دیگر ویژگی رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد و گفت: تلاش ایشان برای حل مسائل حتی بین جناح های سیاسی واقعا بی بدیل بود و کسی در این حد نتوانسته بود بین نیروهای سیاسی جایگاه داشته باشد.

این نماینده سابق مجلس پیگیری امور کشور علی رغم گرفتاری های دانشگاه امام صادق را دیگر ویژگی های آیت الله مهدوی کنی دانست و گفت: مهمترین ثمره ایشان دانشگاه امام صادق بود که هزاران هزار نیروی متعهد و متخصص از دل آن به انقلاب اسلامی تحویل داده شد.


/212 29

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    3 48
    روحش شاد یادش گرامی
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    3 44
    آره وافعا"
  • محمد A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    7 39
    باسمه تعالی ایشان از کسانی بودند که در زمان فتنه که برخی از بزرگان از ترس آبروی ظاهری یا از دست دادن وجهه شان بین طیفی خاص سکوت پبشه کرده بودند و به خیال خودشون از هیچ طرفی حمایت نمی کردند، تمام قد از حق دفاع کرد. خدا رحمتش کند.
    • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
      6 14
      خدا آیت الله مهدوی کنی را بیامرزد. اما شما هم بهتر است چرند نگویید.