۰ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۶

مهر نوشت:

مدیرعامل سازمان پارکها و فضاهای سبز شهر تهران درباره وجود مگس سفید در برخی از فضاهای سبز شهری گفت: این حشرات که نام دیگرشان عسلک پنبه است، آفتی خطرناک نیستند و زیانی به درختان وارد نمی کنند با این وجود برای از بردن این آفت اقدامات لازم انجام می شود.

محمد مختاری گفت: مگس سفید نوعی آفت گلخانه ای و مزارع جالیزی است که با تغییرات شرایط آب و هوای و طولانی شدن دوره گرما، همچنین سم پاشی بی رویه به وجود می آید.

او با بیان اینکه این نوع آفت بیشتر در صفادشت در جنوب غربی تهران مشاهده شده است گفت: استفاده زیاد از سموم شیمیایی سبب می شود حشراتی که مگس سفید را شکار می‌کنند مانند زنبورهای شکارگر نیز از بین بروند و این روند باعث می‌شود جمعیت مگس سفید افزایش پیدا کند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضاهای سبز شهر تهران با بیان اینکه مگس سفید در برخی از مناطق شهر تهران مانند منطقه 6 نیز مشاهد شده است گفت: تنها راه مبارزه با این نوع آفت، برخورد مکانیکی و آبشویه درختان است که به مناطق ابلاغ شده تا نسبت به این کاراقدام کنند.

او گفت: با سرد شدن هوا این آفت نیز از بین می رود و جای نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سورنا A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    25 1
    ما منطقه 12 هستیم...از این مگسها پره...انشالله یک بارون حسابی بیاد همه چیو بشوره
  • امیر A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    26 3
    تهران گل بود به سبزه آراسته شد
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    45 2
    همه جا هستند لطف كنند مسئولين يكبار سوار اتوبوس بشوند و ببينند كه روي شيشه ها چه خبر است آنقدر هم ريز هستند كه اگر يك بستني دست بچه باشد روي آن بنشيند نه تنها ديده نميشود بلكه همراه بستني خورده ميشود حالا نفرمائيد فقط اين جا و آنجا هست همه جا پر از اين حشرات است . تنها چيزي كه اهميت ندارد جان آدمي است البته بجز تعدادي از آنها
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    36 1
    ما در منطقه توحید هستیم مگسهای سفید عین گرد وخاک تو هوا ووول می خورند از صبح تا شب.بچه های خوبی اند بی آزارند.رقصشون چشم نوازه.
  • شهاب IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
    12 3
    مشکل مردم ما، مشکل جوونای ما الان اینه ؟ مشکل مگسهای بزرگ و مزاحم دیگه ای هستن که ظاهرا مسوولان هم اونها رو نمی بینن