اوحدی: ۴۵ پیکر دیگر از جانباختگان ایرانی فاجعه منا شناسایی شد/ پاسخ به احتمال بازداشت شدن مفقودان

رییس سازمان حج و زیارت گفت: از شب گذشته تاکنون پیکر ۴۵ زائر خانه خدا که احتمال می رود ایرانی باشند شناسایی شد. این اجساد از جده به مکه منتقل می شوند تا کار تشخیص هویت آنها انجام شود. همچنان ۷۱ نفر از حجاج ایرانی شناسایی نشده و مفقودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید اوحدی در گفتگو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک تلویزیون گفت: پس از کشف دو پیکر از جانباختگان ایرانی در جمع اجساد پاکستانی های جانباخته در فاجعه منا و طبق هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت و وزارت حج عربستان، هزار قفسه در سردخانه جده دوباره پایش شدند تا اثری از مفقودان ایرانی پیدا کنیم.

او همچنین درباره خبرهایی که در ایران از بازداشت برخی ایرانیان در ماجرای فاجعه منا طرح شده است، گفت: طبق روال معمول، هرگونه بازداشت اتباع ایرانی در عربستان به اطلاع کنسولگری ایران رسانده می شود. تاکنون هیچ گزارشی درباره بازداشت ایرانیان به کنسولگری داده نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرد: برای مطمئن شدن درباره بازداشت نشدن زائران ایرانی، همه کاروان هایی که در مکه هستند را مجددا پایش کردیم. تا این لحظه هیچ گزارشی از دستگیری ایرانیان در عربستان وجود ندارد. 

او همچنین گفت: شناسایی هویت ۴۵ نفر که تازه شناسایی شده اند، زمان‌بر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =