تیتر دستگیری تتلو و خبری که متعلق به 2 سال پیش بود

ایسنا نوشت : یکی از روزنامه‌های صبح کشور -ایران- در صفحه اول شماره‌ی امروز خود از دستگیری یکی از خوانندگان زیرزمینی از سوی پلیس امنیت خبر داد؛ خبری که در صفحه 12 نیز به تفصیل به آن پرداخت. اما ساعت 8:28 صبح امروز، یکی از سایت‌های خبری در مقام تکذیب خبر این روزنامه برآمد و توضیح داد که بررسی‌های اولیه حاکی از این است که این خبر صحت ندارد.

این سایت در ادامه، عکس‌های پست آخر خواننده زیرزمینی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: «خبر مورد استناد مربوط به سال 92 است و به نوعی این روزنامه دچار اشتباه شده است.»

خواننده زیرزمینی هم در واکنش به این شایعه در اینستاگرامش اینگونه نوشت: دوستان هفته‌ی ناجا هست و باز یه عده از خدا بی خبر و ضد ایران می‌خوان نیروی انتظامی رو خراب کنن و چهره ی نظام رو خراب کنن و به همین خاطر خبر دستگیریه مارو پخش کردن !! خواستم بگم که این فقط یک شایعه هست و اتفاقا نیروی انتظامی لطف کرد و پیانوی ما رو هم پس داد که عکسش رو هم براتون گذاشتم پس به جای این حرفا و این شایعه ها این هفته رو تبریک بگیم و خسته نباشید بگیم به عزیزان زحمت کشی که واقعا واسه امنیت کشور زحمت میکشن و عشق رو تو کشورمون جاری کنیم و برای مهربانی ایجاد انگیزه کنیم.

اما ماجرا از چه قرار بود؟

اصل خبر و آنچه این سایت به آن اشاره کرده است، خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورخه سه‌شنبه 12 آذر 1392 بود که در آن سرهنگ زاهدیان در گفت‌وگویی اختصاصی با ایسنا از دستگیری خواننده زیرزمینی پاپ خبر داده بود.

نکته مهم اینجاست که سرهنگ زاهدیان چند ماهی می‌شود که دیگر رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا نیست و فرد دیگری این سمت را دارد؛ نکته‌ای که این سایت هم اشاره‌ای به آن نکرده و فقط با استناد به به‌روز شدن اینستاگرام خواننده مذکور و احتمالا جست‌وجویی ساده در موتورهای جست‌وجو اعلام کرده است این مطلب قدیمی است.

از سوی دیگر، نه روزنامه و نه سایت هیچ اشاره‌ای به منبع اصلی خبر اولیه نکرده‌اند که این نیز در نوع خود یک کار غیرحرفه‌ای است؛ اما در واکاوی علت این اتفاق، به بازنشر این خبر به صورت گسترده‌ در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام می‌رسیم. موردی که در کنار کمی بی‌دقتی و بی‌حوصلگی در بررسی دقیق ماجرا، این اتفاق را رقم زد.

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =