ایرنا نوشت: محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین روز سه شنبه از آمادگی خود برای مذاکره با رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: علاقه ای به تشدید خشونت ها ندارد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، عباس در نشستی با حضور مقامات فلسطینی گفت: ما به توافقنامه ها متعهدیم. ما ضمن آنکه خواستار حل دیپلماتیک مساله از طریق راه های مسالمت آمیز هستیم، از خودمان نیز دفاع خواهیم کرد.
وی افزود: از طریق مقامات و فعالان امنیتی فلسطین به اسرائیلی ها اطلاع داده ایم که خواستار تشدید خشونت های امنیتی و نظامی نیستیم.
عباس از رژیم صهیونیستی خواسته تا به ساخت و سازها پایان دهد و به وعده خود در زمینه آزادی زندانیان و از سرگیری مذاکرات صلح عمل کند.
رئیس حکومت خودگردان فلسطین چهارشنبه گذشته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود، تا زمانی که اسرائیل از انجام توافقنامه های امضا شده با ما سر باز زند، ما نیز به تعهدات خود عمل نخواهیم کرد.
عباس در آن سخنرانی، رژیم صهیونیستی را به نقض توافقنامه 1994 اسلو و نادیده گرفتن آن متهم کرد و گفت: ما اینجا اعلام می کنیم، تا زمانی که اسرائیل از انجام این توافقنامه هایی که با ما امضا کرده، طفره برود و تا زمانی که ساخت وسازها در شهرک ها را متوقف نکند و زندانیان فلسطینی را آزاد نکند، چاره ای جز تاکید بر اینکه که ما نیز به این تعهدات عمل نکنیم، برای ما باقی نمی گذارد.
رئیس حکومت خودگردان فلسطین گفت: اسرائیل به محاصره غزه ادامه می دهد و درد و رنج مردم ما را عمیق تر می کند. این به منزله سرپیچی از قطعنامه های سازمان ملل و توافقنامه های امضا شده بین فلسطین و رژیم صهیونیستی است.
مسجد الاقصی و اماکن مقدس اطراف آن در هفته های اخیر صحنه درگیری شدید فلسطینیان با شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست بوده است.
این درگیری ها پس از ورود 120 شهرک نشین صهیونیست و وزیر کشاورزی این رژیم به مسجد الاقصی آغاز شد.
طی دو ماه گذشته، رژیم صهیونیستی به طور مداوم از ورود نمازگزاران فلسطینی به محوطه مسجد الاقصی در زمان بازدید شهرک نشینان و مقامات صهیونیستی جلوگیری کرده است.
موافقت «یهودا واین استاین»، دادستان کل رژیم اشغالگر قدس با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مبنی بر شلیک تک تیراندازان صهیونیست به فلسطینیانی که به سوی نظامیان اسرائیلی سنگ پرتاب می کنند، احتمال افزایش درگیری ها را در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری اشغالی بیشتر کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =