واحدمرکزی خبر نوشت: مسکو روز سه شنبه انتقادهای آمریکا را از حملات هوایی روسیه در سوریه به شدت رد و به واشنگتن یادآوری کرد که چگونه از آمریکا در ایام پس از حملات 11 سپتامبر 2001 حمایت کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو،‌ مسکو روز به روز موضع و لحن انتقادی تری از آنچه تبلیغات غرب برای تحریف اهداف روسیه از مداخله در سوریه می خواند، اتخاذ کرده است. کرملین می گوید هدف اصلی اش کمک به بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ با جنگجویان داعش است. اما آمریکا و برخی کشورهای دیگر روسیه را متهم کرده اند که می کوشد از بشار اسد پشتیبانی کند و به جای داعش نیز گروههای شورشی دیگر را هدف حملات هوایی خود قرار می هد.
ماریا زاخارووا Maria Zakharova سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در اظهاراتی که احتمالا واکنش واشنگتن را در پی خواهد داشت با رد موضع آمریکا در خصوص عملیات روسیه در سوریه، واکنش کرملین رابه حوادث 11 سپتامبر یادآوری کرد.
این سخنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت :«می خواهم به شما یادآوری کنم که پس از حملات 11 سپتامبر، ما خود را در درد و رنج آمریکا شریک کردیم و گویی این درد و رنج خود ماست. ما می دانستیم که تروریسم یعنی چه.»
زاخارووا افزود :«ما از آمریکا در همه نظر (از جمله در شورای امنیت سازمان ملل) حمایت کردیم. ما به آنها در جنگ با تروریسم کمک کردیم. ما از آنها نپرسیدیم آیا آنها تروریست های خوب هستند، یا تروریست های بد؟»
وی همچنین گفت :«ما هم با تروریسم درگیر بوده ایم. ما می دانیم تروریسم یعنی چه و نمی خواهیم شاهد این باشیم که تررویسم بین المللی بار دیگر به کشور ما بیاید. این برای ما بسیار دردناک است. ما انتظار داریم بقیه نیز این را درک کنند.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =