ایرنا به نقل از عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران نوشت: دولت باید اجازه دهد بخش خصوصی، نقش خود را در کنش های اقتصادی ایفا کند و این نقش آفرینی شامل تعامل با سرمایه گذاران و کارشناسان خارجی نیز می شود.

سیده فاطمه مقیمی اظهار داشت: بخش خصوصی در ایران به علت گرفتاری های ناشی از مشکلات جاری مانند کمبود یا بهتر است بگوییم نبود نقدینگی به شدت تضعیف شده، به همین دلیل دولت باید به دنبال راهکارهایی برای تسهیل دسترسی به منابع مالی باشد و یکی از این راه ها ارتباط و تعامل با سرمایه گذاران خارجی است.

وی افزود: از این منظر رفت و آمد هیات های تجاری خارجی و حضور کارشناسان اقتصادی و مدیران با بینش های بین المللی نه تنها منفی نیست بلکه آثار مثبت فراوانی نیز برای اقتصاد کشور دارد، در عین حال باید این واقعیت را نیز درنظر داشت که سال ها سرمایه گذاران خارجی راهی به بازار ایران نداشته اند و نگاه ما سال ها نسبت به سرمایه گذار خارجی دوستانه نبوده است.

وی اضافه کرد: تغییر چنین فضایی نیازمند زمان، تدبیر و البته هوشمندی است، رفت و آمدها هیات های تجاری می تواند در شفاف شدن و رفع ابهامات کمک کند و زمینه ساز عملکرد این هیات ها در آینده نزدیک باشد.

مقیمی با تأکید بر اینکه نباید انتظار داشته باشیم رفت و آمد هیات های تجاری خارجی به سرمایه گذاری سریع در کشور منجر شود، گفت: این توقع در شرایطی که ما در داخل هنوز بر سر یک راهبرد جامع در حوزه توسعه اقتصادی و صنعتی به توافق نرسیده ایم، غیرواقع بینانه است. در این وضعیت به نظر می رسد همزمان با ادامه تعامل با جهان، هرچه سریعتر بر سر یک راهبرد کلان در حوزه اقتصاد خصوصا با تمرکز بر تولید صادرات محور و اشتغال آفرین به توافق و اجماع ملی دست یابیم.

وی با اشاره به برخی انتقادات درباره نقش دولت در مذاکره اقتصادی با هیات های خارجی، گفت: نباید فراموش کنیم بخش خصوصی ما به علت گرفتاری های ناشی از عدم وجود نقدینگی، که سیاست های دولت باعث آن شده، ضعیف شده است، به همین دلیل باید از دولت بخواهد در ازای بدهی های معوقه، زمینه ارتباط و فعالیت این سرمایه گذاران را با بخش خصوصی فراهم کند.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =