شهرک دانشگاه تهران در تاریکی است/ شرکت توزیع برق تهران: مسئولیتی در این باره نداریم

برخی ساکنان شهرک دانشگاه تهران در منطقه ۲۱ گلایه کرده اند بوستانها و معابر این شهرک از روشنایی برخوردار نیست و در تاریکی است. شرکت برق تهران می گوید مسئولیتی درباره این شهرک ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند و نوشته اند که از ساکنان شهرک دانشگاه تهران واقع در منطقه ۲۱ هستند.
آنها می گویند خیابانها و پارکهای این شهرک فاقد روشنایی در شب است و برای بیرون رفتن از منزل، در شب، مشکل دارند. در این باره با سعید الله قاسمی، مدیر برق منطقه غرب آزادی گفتگویی کردیم که در ادامه می خوانید:


چرا ساکنان این شهرک از برق معابر عمومی بی بهره اند؟

این منطقه ۲۰۰ کیلومتر مربع از غرب تهران را زیر پوشش دارد و این منطقه، برخوردار نیست و در حال توسعه شمرده می شود. ما برای تامین روشنایی بزرگراه ها و مناطق و محلاتی که جدیدا رو به احداث هستند، ضوابطی داریم که طبق این ضوابط تامین برق آنها با شهرداری هاست.


یعنی شهرداری باید روشنایی شهرک دانشگاه تهران را تامین کند؟
نه، شهرک دانشگاه تهران در جنوب جاده مخصوص، از سالیان قبل شهرک محصور شمرده شده است. وقتی شهرکی محصور شده باشد طبق ضوابط از خدمات دهی شهرداری و داشتن برق روشنایی عمومی مانند سایر نقاط شهر بی بهره شمرده می شود. یعنی تامین روشنایی و انرژی معابر عمومی بر عهده خود ساکنان یا به تعبیری هیات امنای آنها است.


ولی آنها شاکی هستند که روشنایی معابرشان تامین نمی شود؟
از قبل اینها چراغهایی را در داخل شهرک نصب کرده بودند که اکنون مستهلک شده. آنها انتظار دارند شرکت برق اینها را بازسازی کند که طبق ضوابط از عهده ما خارج است. یعنی ضوابط ما می گوید جایی که شهرداری نمی تواند خدمت شهری بدهد، ما نیز نمی توانیم خدمات عمومی ارائه کنیم. البته درباره ارائه برق و انرژی به خانه ها و مراکز اشخاص حقیقی و حقوقی، با نصب کنتور مشکلی نداریم که هم اکنون نیز برق آنها تامین می شود. ایجاد شبکه های روشنایی عمومی بر عهده خودشان است و مصرف داخلی شهرک محسوب می شود و در صورت برق رسانی به این روشنایی ها هم باید کنتور داشته باشند.
اینها از گذشته دارند از انرژی ما به صورت غیرمجاز استفاده می کنند. ما نیز تاکنون برخورد نکرده ایم.


هیات امنای شهرک برای تامین روشنایی عمومی با شما مکاتبه نکرده؟
خیر، آنها اقدام نکردند و البته این، مسایل داخلی شهرک است و اگر میخواهد نوسازی کند و برق عمومی مصرف کند باید با ما مکاتبه کنند. شنیدم گویا مبلغی را در گذشته بین خودشان جمع کردند که شبکه روشنایی را بازسازی کنند، ولی این هزینه ها را صرف کارهای دیگر کردند و نوسازی شبکه روشنایی صورت نگرفت. باید برای روشنایی شهرک کنتور جدا بگیرند که تا حالا نگرفته اند.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    3 1
    اهالی شهرک ماه هاست که دارند این صحبت ها رو از اداره ی برق و شهرداری می شنوند و دائما نامه به دست از این اداره به اون اداره پاس کاری می شن. قبل از این که شهرداری مسئولیت شهرک دانشگاه رو به عهده بگیره ، ساکنین مبلغی رو به هیئت امنا می داددند، و چون هیئت امنا خودشون هم ساکن شهرک بودن ، کم و بیش به امور اون رسیدگی می کردن .مثلا برق شهرک مشکلی نداشت ، یا ماشین پلیس گاهی گشت زنی می کرد . اما از موقعی که شهرداری اختیار شهرک رو به دست گرفته ، با وجود عوارض پرداختی توسط ساکنین ، با رسیدن شب های بلند نیمه دوم سال هیچ امنیتی در شهرک وجود نداره . معلوم نیست لابه لای ساختمان های بلند و پارک های محصور و تاریک این شهرک هر شب چه اتفاقاتی داره می افته
  • ایثار گر محمود سایش IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    4 1
    باتشکر از انتقاد کنندگان محترم.انتقاد باعث اصلاح اشتباهات میشود.فعلا در حال حاظر اداره برق تهران در خدمت برج سازان بی درد میباشند.شهدا زیارت قبول.شهدا شرمنده ایم.