سایت صدای اقتصاد نوشت:

 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هیچ گزارش قابل قبولی از سوی سازمان هواپیمایی کشور که مشخص کند سقوط هواپیمای آنتونف 140  یک سقوط عادی بوده به دست ما نرسیده است.

مهرداد بائوج لاهوتی به صدای اقتصاد گفت: ممکن است یک هواپیما در اثر نقص فنی  یا به ندرت بر اثر اشتباه و خطای خلبان سقوط کند که طبیعی است و در همه جای دنیا نیز اتفاق می افتد اما در مورد سقوط انتونف اینچنین نبوده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از خرید دانش ساخت این هواپیما برای جابه‌جایی مسافر نبوده است گفت: این درحالی است که از این نوع هواپیما برای جابه‌جایی مسافر استفاده شد.

لاهوتی همچنین افزود: نکته مهم آنجاست که دو شرکت هواپیمایی ایر تور و سفیران چند پرواز با این نوع هواپیما انجام دادند اما   بهره‌برداری از آن را نپذیرفتند و در انتها دست اندرکاران مجبور شدند شرکتی با عنوان سپاهان تشکیل و با این هواپیما پروازهای مسافری انجام بدهند.

وی تاکید کرد: مدارکی موجود است که نشان می‌دهد کارشناسان همیشه احتمال سقوط این هواپیما را به رییس شرکت هواپیمایی گزارش می‌کرده‌اند و پروانه بهره برداری این هواپیما لغو شده بود. به همین دلیل، من مقصر این سانحه را شخص رئیس سازمان هواپیمایی کشور می‌دانم و اعتقاد دارم که سهل انگاری ایشان باعث این سانحه شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: موتور این هواپیما از نوع  تی وی تری بوده که معمولا در دنیا  به عنوان موتور بالگرد استفاده می‌شد، البته از این موتور گاهی در هواپیما نیز استفاده می‌کنند، اما نه در هواپیماهایی که برای اهداف مسافری ساخته شده‌اند.

وی گفت: یک شهروند طبسی با من تماس گرفت که همسر و دو فرزندش در این سانحه جان باختند. گویا کل خانواده در تهران بوده‌اند؛ به دلایلی پدر خانواده با اتوبوس به سمت طبس حرکت ‌می‌کند و همسر و دو فرزندش با پرواز آنتونوف راهی طبس می‌شوند که متاسفانه هواپیما سقوط می‌کند و جان خود را از دست می‌دهند. ما در برابر این شهروندان مسئول هستیم و نمی‌توانیم موضوع را کتمان کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: گزارش کامل و توجیهی ارسال نشده است و گزارشی هم ندارند که بدهند. وقتی سازمان هواپیمایی پروانه بهره برداری این هواپیما را لغو می‌کند و با دستور شخص رییس سازمان هواپیمایی دوباره این پروانه برقرار می‌شود. وقتی کارشناسان در تاریخ 25/12/1392 به مسئولان این سازمان اخطار دادند که این هواپیما ایرادات اساسی دارد و سقوط می‌کند باید به نظرات کارشناسان اهمیت می‌دادند.

19 مرداد ماه سال گذشته هواپیمای آنتونف 140 تنها دقایقی بعد از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در حوالی شهرک آزادی تهران سقوط کرد. مدتی قبل، سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال گزارش مقدماتی و تکمیلی سقوط آنتونوف 140 به مجلس خبر داده بود.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    5 0
    ماشالله به این میگن نماینده ی مجلس؛خدا بهت قدرت بده تا بتونی یک جواب قانع کننده پیدا کنی و پرونده رو به نتیجه برسونی.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    1 0
    وای
  • آرسش A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    2 0
    آقای منطقی بیا جواب بده چرا خبری از تون نیست؟؟