۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

مهر نوشت:

سید فرزاد طلاکش با اشاره به اینکه قرار بود روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار درباره وضعیت صنعت تخم‌مرغ تصمیم‌گیری شود، اظهارداشت: ستاد تنظیم بازار با بی‌تفاوتی از کنار این مساله گذشت ضمن اینکه اصلا نیازی به برگزاری جلسه نیست چراکه سال گذشته مسایل فنی در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح و با صرف  ساعت‌ها وقت، در نهایت مصوبه‌ای حاصل شد.

وی با بیان اینکه مسئولان همان تدابیری را که سال گذشته اتخاذ شده انجام دهند، گفت: پارسال قرار بود ۵۰ میلیارد تومان بعنوان سرمایه در اختیار صندوق حمایت از صنعت طیور قرار بگیرد که ۱۰ ماه طول کشید تا این مبلغ در اختیار وزارت جهاد کشاورزی گرفت و آنجا هم با سومدیریت‌هایی که اتفاق افتاد این مبلغ برای تنظیم بازار پرتقال شب عید در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار گرفت.

طلاکش اضافه کرد: همچنین قرار بود مرغ چربی‌دار مازاد مرغ‌داران توسط شرکت پشتیبانی اموردام خریداری شود که تاکنون حتی یک کیلوگرم مرغ نیز از مرغ‌داران خریداری نشده است.

وی با بیان اینکه همچنین قرار بود ذخیره گردشی تخم‌مرغ حداقل به میزان ۱۰ هزار تن انجام شود، گفت:تا امروز حتی یک عدد تخم‌مرغ نیز خریداری نشده است بنابراین در حال حاضر نیازی به تشکیل جلسه تنظیم بازار نیست چراکه در آن جلسه بازهم همین حرف‌ها تکرار خواهد شد. ‌

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با اشاره به سخنان برخی مسئولان مبنی بر خرید تضمینی تخم مرغ مازاد تصریح کرد: با حرف زدن چیزی درست نمی‌شود و اگر قرار است کاری انجام شود باید همین امروز که صنعت نیاز دارد انجام شود در غیر این‌صورت صنعت مرغ‌ تخم‌گذار از بین خواهد رفت.

طلاکش با بیان اینکه صنعت مرغ تخم‌گذار طی سال ۹۳ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده است، گفت: در حال حاضر ما روزانه ۶۰۰ تن تخم‌مرغ مازاد داریم و به عبارتی با ۲۵ درصد اضافه تولید مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون در فصل بهار قرار داریم و به تدریج نیز مدارس رو به تعطیلی می‌روند و هوا هم گرم می‌شود مصرف تخم‌مرغ با کاهش ۱۵ درصدی مواجه است.

طلاکش قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ را درب مرغ‌داری ۲۲۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت تمام شده تولید این محصول ۴۱۰۰ تومان است و تولیدکنندگان در هرکیلوگرم تولید ۱۹۰۰ تومان ضرر می‌کنند.

وی با بیان اینکه کانون سراسری مرغ تخم‌گذار و اتحادیه میهن طی نامه‌ای در خواست ملاقات ۳۰ نفر از مرغ‌داران  با وزیر جهاد کشاورزی را مطرح می‌کنند، اضافه کرد: اگر چنین اجازه‌ای داده نشود هفته آینده مرغ‌داران جلوی درب وزارت جهاد کشاورزی تجمع خواهند کرد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م EU ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    0 0
    خب هزینه های خود را کاهش دهند