۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

مراسم "زنگ سلامت" همزمان با سایر استان ها با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با شعار" ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" امروز 1 اردیبهشت در استان البرز برگزار شد.

خبرآنلاین-البرز: درطی این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی، حمید درفشی ضمن اشاره به نوع زندگی سالم و راه های کسب سلامت جسمانی و روانی به دانش آموزان اظهار داشت:
یکی از روزهای هفته سلامت به روز" سلامت و مدارس" اختصاص یافته و با توجه به شعار اصلی امسال ایمنی غذا از مزرعه تا سفره قرار شد به شکل نمادین تمامی دانش آموزان پایه اول متوسطه در دبیرستان نمونه دولتی شهید فلاحی گرد هم آمده و برنامه های مربوط به این روز را اجرا کنند که این برنامه ها شامل سخنرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیر کل آموزش و پرورش، اجرای سرود دسته جمعی، اجرای مسابقه، اهدای لوح به مدیر آموزش و پرورش، نقاشی های دانش آموزان راجع به غذا وبرگزاری نمایشگاه غذای سالم است.
وی در ادامه یادآور شد: این برنامه در حقیقت تلنگری است برای همه که بدانیم از چه مواد غذایی استفاده کرده و نسبت به مصرف آن حساسیت به خرج دهیم. در ضمن دانش آموزان باید در زمینه خودمراقبتی در مصرف غذا و ایمنی آن آموزش های لازم را ببینند.
در ادامه مراسم، دکتر درفشی در رابطه با برنامه ها و اهداف مورد نظردانشگاه اظهار داشت: مهم ترین طرحی که در هفته سلامت مد نظر قرار خواهد گرفت طرح حاشیه نشینی است. در این طرح بیش از یک میلیون وصد هزار نفر از مناطق آسیب پذیر و شهرهای کمتر از 50 هزار نفرتحت پوشش خدمات درمانی قرار خواهند گرفت. این طرح، طرحی بسیار بزرگ است که انشالله روز7 اردیبهشت با حضور وزیر اردیبهشت در استان البرز انجام خواهد شد.
وی افزود: در ضمن در این هفته افتتاح دانشگاه دندانپزشکی و یک مجموعه بازدید در سطح استان خواهیم داشت.
در انتهای مراسم لوح تقدیری در جهت بهبود وضعیت سلامت مدارس به مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز اهدا شد.
در پایان مراسم نیز نمایشگاه غذای سالم با حضور روسای دانشگاه علوم پزشکی و مدیر آموزش و پرورش برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =