میزان نوشت:

رئیس دفتر تغییرات هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر اجرای یکپارچه سازی سامانه معاینه فنی از خردادماه گفت: امسال سوخت یورو 4 در دو شهر اهواز و شیراز توزیع می شود.

مسعود زندی  با تاکید بر ادامه روند کیفی سازی سوخت در سال جاری متناسب با سال گذشته، عنوان کرد:در حال حاضر در 6 شهر کشور سوخت یورو 4 تولید می شود. در سال جاری نیز به دنبال این هستیم شهرهای بیشتری از این نوع سوخت بهره مند شوند.

توزیع سوخت یورو 4 در دو کلان‌شهر


وی تاکید کرد: در ادامه توزیع سوخت یورو 4 شیراز و اهواز در سال جاری نیز به عنوان دو کلان‌شهر از هشت کلان‌شهر باقی مانده در چرخه توزیع قرار می گیرند.

رشت، قم و کرمانشاه در فهرست کیفی‌سازی سوخت


این مقام مسئول با بیان این که در ادامه تکمیل چرخه توزیع سوخت یورو 4 در هشت کلان‌شهر آلوده کشور به سراغ شهرهایی می رویم که جز هشت کلان شهر آلوده نیستند، اما نیاز به توزیع سوخت استاندارد دارند، خاطرنشان کرد: شهرهایی همانند رشت، قم و کرمانشاه از جمله این شهرها به شمار می‌روند.

راه‌اندازی سامانه پایش معاینه فنی


رئیس دفتر تغییرات هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که دارا بودن استاندارد یورو 4 برای خودروها نیز همچنان مد نظر ما است، گفت: در سال جاری بیشترین تاکید سازمان حفاظت از محیط زیست بر یکپارچه شدن سامانه معاینه فنی است. بر اساس اصلاحیه برنامه جامع معاینه فنی در خرداد ماه باید سامانه پایش معاینه فنی راه اندازی شود.

ارتباط سایر ارگان‌های با این سامانه


زندی در پایان تصریح کرد: بر این اساس ارگان های ذی ربط باید با این سامانه مرتبط باشند و در هر زمان هماهنگ با شهرداری، محیط زیست و سازمان استاندارد بتوانند از نتایج تست ها به صورت برخط مطلع باشند، همچنین داده های خود را نیز ثبت کنند.

 

46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =