فرماندار ویژه شهرری با اشاره به وجود مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر نام شورای اسلامی شهر تهران به شورای تهران، ری و تجریش گفت: مردم شهر ری انتظار دارند نام شورا شهر تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت شورای اسلامی شهر تهران؛ هدایت الله جمالی پور در دویست و شصت و نهمین جلسه شورا که با گزارشی از دکتر حافظی رییس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص معضلات شهر ری همراه بود با اشاره به خانه‌هایی در کنار دکل‌های برق فشار قوی ساخته شده اند ، گفت: خانه‌هایی که در کنار دکل‌های برق و یا مواردی زیر این دکل‌ها قرار گرفته‌اند موجب نگرانی همه مسئولین شهرستان ری شده است. بی تردید برای حل این معضل نیازمند یک عظم جدی و همکاری میان دولت و اعضای شورا و شهرداری هستیم.

وی افزود: متاسفانه خانواده‌هایی که از سطح معیشتی پایینی برخوردار هستند؛ امروز بیشترین تهدید را از نزدیکی محل سکونتشان به این دکل‌ها شاهد هستند و باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود. می‌توان این دکل‌ها را به زیر زمین منتقل کرد البته این کار هزینه زیادی را در بر می‌گیرد ولی باید بدانیم که این هزینه به اندازه جان انسان‌ها ارزش دارد.

جمالی همچنین با اشاره به وجود فاضلاب هایی که از کانال سرخه حصار و فیروز بهرام ناشی می شود و سلامت مردم را تهدید می کنند گفت : این فاضلاب ها نیز از جمله مشکلاتی است که از تهران بر ری وارد می شود و زمین های کشاورزی با این فاضلاب ها آبیاری می شوند. در همین راستا دستور انهدام 500 هکتار زمین صیفی جاتی که از این آب های آلوده آبیاری می شوند را صادر کردیم.

فرماندار شهر ری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایجاد مشکلات ترافیکی ناشی از نزدیکی بهشت زهرا(س) به باقرشهر اشاره کرد و افزود: امروز بهشت زهرا(س) برای مردم باقرشهر علاوه بر مشکلات ترافیکی معضلات بسیاری را ایجاد کرده است. همچنین وجود مرکز دفن زباله شهر تهران در کهریزک نیز برای مردم این منطقه مشکلات محیط زیستی بسیاری را ایجاد کرده است.

جمالی پور خطاب به چمران رئیس شورای شهر تهران، نسبت به عدم تغییر نام شورای شهر تهران اعتراض کرد و افزود: درست است که نام شورا را عوض نمی‌کنید؛ اما مردم ری انتظار دارند این نام تغییر کند و به نام قانونی شورای شهر تهران، ری و تجریش نامگذاری شود.

وی تاکید کرد: باید مشکلات در جلسه ای مجزا مورد بررسی قرار گیرد پیش از این قرار بود جلسه ای در شهر ری تشکیل شود که با مصوبات شورای شهر، معضلات و مشکلات شهرری حل و فصل شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    همه سبزیجات زمین ها رو با تراکتور له کنید تا دیگه هیچ سودجویی با سلامتی مردم بازی نکنه..
  • بی نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    در فاضلاب خام باقيمانده تركيبات دارويي وجود دارد كه مي تواند به ديگر گياهان هم وارد شده و از طريق آنها وارد بدن دام و سپس انسان شود پس بايد استفاده از فاضلاب خام براي هر كاري ممنوع شود.
  • بی نام A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا منهدم؟ فقط کافیه امکاناتی برای تسویه فاضلاب فراهم بشه. نکنه به این بهانه می خواهند تغییر کاربری بدهند و بعدش؟ چی بگم والله