حسن روحانی چهارمین کنفرانس خبری اش بیشتر به دیپلماسی اختصاص یافت. پاسخ های روحانی هم شفاف بود تا نشان دهد که

محمود عزيزي: در چهارمین کنفرانس خبری در مجموع رئیس جمهور در مجموع 115 دقیقه اظهارات و پرسش و پاسخ هایش با خبرنگاران  صریح تر از گذشته درباره دیپلماسی سخن گفت. جدا از 25 دقیقه سخنان ابتدایی روحانی در حوزه های مختلف و برنامه های مختلف، سهم حوزه دیپلماسی بیشترین سهم را در پاسخ های روحانی با 28 دقیقه داشت.

سیاست داخلی با 13 دقیقه، اقتصاد با 12 دقیقه  ، اجتماع با 4 دقیقه و فرهنگ با 2 دقیقه رتبه های بعدی را در  پاسخ های رئیس جمهور داشت.

رئیس جمهور اگر چه در موضوع هسته ای همچنان از خوشبینی هایش گفت، اما در پاسخ به سوال هایی درباره دیدارش با اوباما  یا سفر به عربستان به صراحت گفت که «دیداری با اوباما نخواهد داشت» و «قصدی برای سفر حج در سال جاری ندارد.»

سال قبل بود که وقتی قبل از سفر به مجمع عمومی سازمان ملل خبرنگاری از او درباره احتمال دیدار با رئیس جمهور آمریکا پرسید گفت :« در دنیای سیاست همه چیز ممکن است.»

اگر چه برای مخاطبان داخلی این گفت وگو اقتصاد اهمیت اول را داشت، اما خبرنگاران بیشتر از روحانی درباره تحریم های جدید آمریکا، روابط منطقه ای با عربستان  و ترکیه و چشم انداز مذاکرات جامعه هسته ای سوال کردند.

 رئیس جمهور در عین حال در این گفت وگو هم با مخالفان دولتش سخن گفت و آنها را از افراط بر حذر داشت و هم به حامیانش یادآور شد که وعده هایی که داده است را فراموش نکرده است.

درباره پهنای باند اینترنت هم به طور مشخص از این حرکت دفاع کرد تا موضع رئیس جمهور درباره حاشیه هایی که این روزها درباره اقدام وزارت ارتباطات به وجود آمده است، مشخصا از وزیر دفاع کند.

 

29212

برای دیدن نمودار در ابعاد بزرگتر اینجا را  کلیک کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    58 6
    روحانی حمایتت میکنیم
  • بی نام KW ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    35 4
    روحاني از هيچ كس نترس مردم ايران بهت راي دادند.....
  • اميد A1 ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    11 32
    اين مذاكرات سرانجامي ندارد دولت به بيراهه مي رود باتكيه به خارج ازكشور مشكلات داخلي حل نخواهد شد بايد به نيروهاي درون كشور تكيه كرد آمريكا اهل منطق وگفتگو نيست وبه هيچ چيز پايبند نيست اين را همه ميدانند
    • علی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      16 1
      امید جان اولا نامید نباش ثانیا نتایج هیچ گفنگو و مذاکره ای صفر و یک نیست. ثالثا اگر هم به نتیجه دلخواه نرسیدیم حداقل تلاشمان را کرده ایم که بدون درگیری و جنگ به حقوق مان برسیم. رابعا اگر لازم شد تا آخرین قطره خون از ایران دفاع خواهیم کرد. خامسا جنگ آخرین گزینه ما هست نه اولین گزینه برادر
    • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      5 1
      دوست عزیز بحث تکیه به خارج برای حل مشکلات یک چیز است، بحث همکاری و تعامل با سایر کشورهای دنیا یک چیز دیگر. این به نفع امنیت و پیشرفت ماست که با سایر کشورها همکاری داشته‌باشیم، برنامه‌های بلندمدت انرژی و اقتصادی که به نفع طرفین است داشته باشیم و در چرخه‌ی تولید جهانی سهمی داشته‌باشیم که هر گونه بر هم خوردن امنیت ایران منجر به صدمه دیدن اقتصاد جهان شود در این صورت هیچ کشوری به خاطر منافع اقتصادیش هم شده حاضر نیست ضربه‌ای به ایران بزند. فقط فکر کن که اگر ما به جای دشمنی با دنیا الان صادرات گاز به اروپا داشتیم، هیچ موقع این کشورها راضی به تحریم ایران می‌شدند؟ الان هم هر چه تحریم ایران و جدا شدن از اقتصاد دنیا طولانی‌تر شود، خطر بزرگتری برای امنیت و پیشرفت ما به شمار می‌رود.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    22 9
    اقای روحانی امریک مارا تحریم میکند میخواهی بشینی باهاش حرفم بزنی لابد یک عالمه هم باید امتیاز بدی
  • حمید IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    13 4
    عملکرد یکسایه دولت بسیار خوب بوده و اگر تندروها دست از کارشکنی بردارند تا سال آینده بسیاری از مشکلات به ارث رسیده از دولت قبل بر طرف می شود.
  • پرسپولیس همیشه محبوب IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    15 3
    بهترین سخنرا نی بود که تو عمرم دیده بودم کاملا منطقی