حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی می گوید: عید مبعث مادر همه اعیاد است، عیدی که اوج بیان آن از علم و اندیشه سخن می گوید.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ناصر رفیعی در گفت وگو با خبرانلاین با اشاره به جایگاه عقلانیت و علم و معرفت زایی در دین تاکیدکرد: عید مبعث که مادر همه اعیاد اسلامی است، از علم و اندیشه سخن می گوید، چراکه اولین آیاتی که در غار حراء بر جان رسول اکرم(ص) نازل شد درباره «علم» و «تعلم» است.

وی افزود: پیامبر خاتم رسول مصطفی(ص) عقل الهی است و ما این عقلانیت دینی را از قرآن باید دریافت کنیم چراکه اهمیت و تاکید بر معرفت افزایی را شما در قرآن می بینید چنانکه بیش از 770 مرتبه، کلمه «علم» در قرآن آمده است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه دین اسلام بر مبنای ،‌علم و تعلم است و خرافات را رد می‌کند، اظهار داشت: معرفت دینی است که انسان را در به درک مدارج مختلف عرفانی می رساند و شما در آغاز کتب مختلف و مهم دینی مثل اصول کافی می بینید، فصل مهم به عقل مربوط می شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه پیغمبر(ص) در جامعه‌ای مبعوث شد که از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، ‌اقتصادی و سیاسی بدترین شرایط موجود را داشتند، بیان کرد: پیامبر(ص) بر افرادی که هیچگونه سواد و فرهنگ نداشتند و اهل جنگ، خرافات و بی عفتی بودند، مدیریت کرد.

این استاد حوزه گفت: خداوند متعال در آیه 15 سوره مبارکه شوری پنج رمز موفقیت آمیز مدیریت پیامبر(ص) در جامعه آن زمان را بیان می‌کند که مؤمنین برای موفقیت در زندگی باید این رمزها را در مدیریت خانواده، ‌اداره، جامعه و کشور اجرایی کنند.

رفیعی با بیان اینکه برای خدا کار کردن اولین رمز موفقیت پیامبر(ص) است، افزود: رسول اکرم(ص) آگاهانه و برای رضای خدا مردم را به دین مبین اسلام دعوت کردند و در واقع ایشان احیا کننده مکارم اخلاقی و انسانی برای بشریت و مردم آن دوران بودند.
به گفته وی موحدترین فرقه عالم، ‌شیعه است و زیارت جامعه کبیره، نهج البلاغه و مفاتیح‌الجنان ‌شناسنامه موحد بودن شیعه است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در مدیریتِ هدایت مردم صبر و استقامت پیش رو گرفتند، افزود: دومین رمز موفقیت پیامبر(ص) در دوران رسالت، صبر بود و هیچ پیامبری مانند پیامبر اسلام (ص) در راه ابلاغ رسالت، آزار و رنج ندید؛ ایشان به صورت‌های «جسمی»، «روحی» و «اقتصادی» مورد آزار و اذیت منافقین و کفار قرار گرفتند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =