۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۵

ایرنا نوشت: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که آتش بس 48 ساعته در حلب از ساعت یک بامداد پنجشنبه به وقت دمشق برقرار می شود.

گروه تروریستی النصره و تروریست های وابسته، در چند روز گذشته مناطق مسكونی شهرحلب را با صدها موشك و خمپاره هدف قراردادند. منازل شهروندان، مدارس، مساجد، كلیساها و بیمارستان ها از اصلی ترین اهداف تروریست ها بود. روز سه شنبه در موشك باران بیمارستان زنان و زایمان الضبیط شهر حلب 10 نفر كشته شدند.

در حملات 10 روز گذشته تروریست ها به شهر حلب تاكنون 146 نفر كشته و هزار و 103 تن دیگر زخمی شدند. 52 تن از این كشته ها كودك، 33 زن و 61 نفر مرد بودند و درمیان زخمی ها نیز 432 كودك، 356 زن و 315 مرد دیده می شود. این در حالی است كه ساعتی پیش وزارت خارجه آمریكا نیز اعلام كرد كه واشنگتن و مسكو به توافقی برای گسترش آتش بس در سوریه از جمله شهر حلب دست یافته اند. چندین گروه تروریستی در این شهر كه در 350 كلیومتری دمشق قرار دارد جمع شده اند و هر كدام بخشی از این شهر را تحت كنترل دارند.

در حالی كه جنگ میان این گروه ها در جریان است، ارتش سوریه با حمایت روسیه برای پاكسازی این شهر با این گروه ها در حال مبارزه و جنگ است. از سوی دیگر رایزنی ها برای حل بحران از طریق سیاسی جریان دارد. روسیه و آمریكا با هم در تماس هستند و دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز مدام به این كشور و آن كشور سفر می كند.

وقتی هیات ریاض میز مذاكرات ژنو را ترك كرد، آتش جنگ بالا گرفت، گویا آتش بسی كه در سوریه جریان داشت و مذاكراتی كه برای آن در ژنو صورت می گرفت تنها وقفه ای كوتاه برای تجدید قوای تروریست ها و حامیانشان بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =