پسری که در تهران منجر به قتل یک جوان 19 ساله شده بود، در دزفول شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ؛ در ساعت 23:30، یکم اردبیهشت ماه از طریق مرکز فوریت های پلیسی وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به جرح به کلانتری 114 غیاثی اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که جوانی 19 ساله بنام محمدصادق.ش بر اثر اصابت جسم سخت از ناحیه سر دچار جراحت شدید شده است که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

 

تحقیقات از دوستان محمدصادق:

دو نفر از دوستان محمد صادق که شاهد صحنه درگیری محمدصادق با جوان دیگری حدوداً 19 ساله بودند، در اظهارات خود به مأموران عنوان داشتند: در خیابان امیر سلیمانی به صورت پیاده در حال تردد بودیم که ناگهان یک موتورسیکلت طرح هوندا 125 با دو سرنشین جوان به ما نزدیک شدند. سرنشین ( راننده ) موتور جوانی حدودا 16 الی 17 ساله و ترک نشین موتور جوانی حدودا 19 ساله بود. ترک نشین موتور که با محمدصادق چشم تو چشم شده بود و در عین حال در حالت طبیعی قرار نداشت پس از قدری درگیری لفظی با محمدصادق، ما را تهدید کرد که تا دقایقی دیگر مجددا به محل باز می گردد و اگر این بار نیز ما را در محله اش ببیند، این بار با ما درگیر خواهد شد؛ سپس هر دو نفر از محل رفتند.

این دو نفر در خصوص نحوه وقوع درگیری و مجروح شدن محمدصادق به مأمورین اعلام کرد: ما خیابان امیرسلیمانی را ترک کرده و به خیابان عجب گل رفته بودیم که ناگهان همان ۲ جوان موتورسوار به طرف ما آمدند؛ ترک نشین موتور که در مرتبه اول ما را تهدید کرده بود، این بار از موتور پیاده شد و چاقویی حدودا 20 سانتی را از زیر لباسش خارج کرد و با محمدصادق درگیر شد؛ در یک لحظه وی ضربه ای محکم به ناحیه سر محمدصادق وارد کرد که بر اثر شدت ضربه، محمدصادق بر روی زمین افتاد  آن دو جوان موتورسوار با مشاهده صحنه، به سرعت از محل متواری شدند و ما نیز بلافاصله با 110 و اورژانس تماس گرفتیم.

دستگیری راننده موتور:

با انتقال محمدصادق به بیمارستان، وی به علت شدت جراحت وارد شده به ناحیه سر دچار کما شده و با وجود انجام اقدامات درمانی به علت ضربه مغزی ناشی از اصابت جسم سخت در مورخه 04/12/1394 فوت می کند.

همزمان با اعلام خبر فوت محمدصادق به کلانتری، نوجوانی حدودا 16 ساله به بیمارستان مراجعه و در خصوص وضعیت سلامتی متوفی سؤالاتی را از پرسنل بیمارستان می کند که کارکنان بیمارستان با مشاهده وضعیت اضطراب در چهره وی و همزمان با حضور مأمورین کلانتری در بیمارستان، موضوع را به مأمورین اطلاع می دهند . نوجوان 16 ساله با مشاهده مأمورین قصد فرار از بیمارستان را داشته اما دستگیر و به کلانتری 114 غیاثی منتقل می شود.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد، پرونده به همراه یک متهم 16 ساله بنام "حامد . ط" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 29 تهران،جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات حامد:

حامد در مراحل اولیه دستگیری مدعی شده بود که هیچگونه اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات ترک نشین موتور و در واقع همان عامل جنایت ندارد، پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی اعتراف کرد که درگیری توسط یکی از بچه محل هایش بنام منصور . م ( 19 ساله ) انجام شده است. 

حامد در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حال چرخیدن با موتور در خیابان بودم که ناگهان منصور مرا صدا زد؛ منصور عنوان کرد که در مراسم جشن تولد یکی از دوستانش مقدار زیادی مشروبات الکلی استفاده نموده و به همین علت در حالت طبیعی قرار ندارد؛ به این بهانه درخواست کرد تا با موتور قدری او را در بچرخانم تا سرش قدری باد خورده و آرام شود. در حال پرسه زدن و چرخیدن در خیابان امیرسلیمانی بودیم که منصور با متوفی چشم تو چشم شد و از من خواست تا توقف کنم؛ در حالیکه پشت موتور نشسته بود ، آن سه جوان را تهدید کرد که اگر بار دیگر آنها را در داخل محل ببنید ، اینبار با آنها درگیر خواهد شد و پس از آن از محل دور شدیم . پس از دقایقی چرخیدن در داخل خیابان بار دیگر با همان سه جوان اینبار در خیابان عجب گل برخورد کردیم که اینبار منصور از موترو پیاده شد و بی هیچ مقدمه ای با کشیدن قمه زا زیر لباسش به سمت یکی از آن سه نفر رفت و با چاقو ضربه ای به سرش وارد کرد که آن جوان روی زمین افتاد ؛ منصور به سرعت سوار موتور شد و من نیز به سرعت محل را ترک کردم . پس از آن دیگر منصور را ندیدم.

دستگیری متهم در دزفول:

با شناسایی محل سکونت منصور و انجام تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منصور پس از متارکه پدر و مادرش، به همراه مادربزرگش زندگی کرده و در زمینه خرید فروش موادمخدر و مشروبات الکلی فعالیت دارد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که منصور پس از وقوع درگیری از تهران متواری شده است؛ تحقیقات جهت دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار داشت که کارآگاهان اطلاع پیدا کردند منصور پس از متواری شدن از تهران، ابتدا به شمال کشور و از آنجا به شرق کشور رفته است. تحقیقات جهت شناسایی آخرین مخفیگاه منصور همچنان در دستور کار قرار داشت تا نهایتا کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مدت کوتاهی به تهران آمده و بلافاصله از تهران به جنوب کشور و شهر دزفول متواری شده است.

سرانجام با شناسایی آخرین مخفیگاه متهم در یکی از باغ های حاشیه شهر دزفول، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با اخذ نیابت قضایی به دزفول اعزام و سرانجام در ساعت یک بامداد مورخه 14/02/1395 موفق به دستگیری "منصور . م" شدند.

منصور.م پس از دستگیری و انتقال به اداره دهم صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و اظهاراتش دوستان متوفی و همچنین حامد را تأیید کرد.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح تهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ميثم IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    1 0
    واقعا آفرين به پليس و كارآگاهان.
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    0 2
    قتل عمدل منجربه قصاص رسیدگی در دادگاه کیفری 1 تهران... اون 16 ساله هم معاون قتل عمد. 5سال حبس