ایسنا نوشت:

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو در مورد قاچاق چمدانی شکلات و قاچاق این محصولات توضیحاتی ارائه داد.

دکتر جلال غفارزاده در مورد قاچاق چمدانی شکلات گفت: قاچاق چمدانی شکلات معمولا از گمرکات مسافری یعنی به صورت کالای همراه مسافر، بازارچه‌های مرزی و مناطق آزاد وارد می‌شود .

او گفت: علی رغم اینکه ما در زمینه شیرینی، شکلات و آدامس خوشبختانه صنایع داخلی خوب و با کیفیتی داریم و بسیاری از آن‌ها نیز صادر می‌شود، اما با ورود اقلام قاچاق مواجه هستیم که قیمت آن‌ها نیز ارزان‌تر است و در مقابل به تولید داخل نیز ضربه و آسیب می‌زند و تهدیدی نیز برای سلامت است.

غفارزاده گفت: با توجه به اینکه در تولید این قبیل اقلام از مواد متعدد، متنوع و مضری استفاده می‌شود و حتی ممکن است بعضی اوقات از جهات مواد حلال و شرعی دچار ابهامات و شبهاتی باشد، بنابراین اهمیت موضوع قاچاق این اقلام مضاعف است و باید مقابله جدی با قاچاق این گونه اقلام به کشور داشته باشیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، او گفت: اتحادیه تولید کنندگان این اقلام از این موضوع شاکی بودند که چرا اقدامات موثری انجام نمی‌شود و صنعت‌شان به واسطه اقلام مشکل‌دار و بی‌کیفیت مورد تهدید قرار می‌گیرد.

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، پاسخگویی به شکایات و امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: برنامه‌های سازمان غذا و دارو در این موضوع در چند محور کلی است. وظایف سازمان در این زمینه در قانون و در ماده 27 قانون مبارزه قاچاق مشخص شده است؛ در بند «ب» ماده 27 تکلیف اعلام نظر از طرف وزارت بهداشت برای مواد غذایی،‌ آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی تصریح شده است. همچنین در بند «الف» ماده 27 در مورد قاچاق اقلام دارویی، ‌مکمل و تجهیزات که از جمله اقلامی است که نیازی به استعلام از وزارت بهداشت برای اعلام نظر مصرف ثانویه در مواردی که کشف می‌شد، نیست، اما در اقلام آرایشی و بهداشتی، غذایی تکلیف آن است که وزارت بهداشت باید اعلام نظر کند که آیا اقلام قاچاق قابلیت مصرف انسانی دارند یا خیر.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلوی قاچاق را بگیرید IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    6 2
    خب جلوی قاچاق اشان را بگیرید ، نمی‌توانید؟ ای کاش فقط بحث بهداشتی نبودن باشد، اگر خدایی ناکرده رسماً سمی باشند چی؟