فراخوان بان کی مون برای امحای افراطی گری در جهان/ یک دقیقه سکوت کنیم

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح، 21 سپتامبر 2014 برابر با 30 شهریورماه جاری خواهان خاموش کردن آتش افراطی گری وازبین بردن عوامل بنیادی درگیری در جهان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

امروز روز جهانی صلح است.
هرسال در این روز سازمان ملل متحد برای آتش بس جهانی فراخوان می دهد. ما از جنگجویان می خواهیم سلاح هایشان را زمین بگذارند تا همه بتوانند هوای صلح را تنفس کنند.

درگیری مسلحانه موجب اندوهی فراوان برای خانواده ها، جوامع و همه کشورها می شود. امروز بسیاری از مردم در دستان بی رحم جنگ طلب ها و تروریست ها در رنج به سر می برند. اجازه دهید برای همبستگی در کنار آنان قرارگیریم.

صلح و امنیت بنیاد های اساسی برای پیشرفت اجتماعی و توسعه پایدار هستند. به همین دلیل سه دهه قبل سازمان ملل متحد به حق مردم به صلح متعهد شد.

طی سال آتی، ما هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد را گرامی می داریم. سازمان ما براساس تعهد برای نجات نسل های آتی از بلای جنگ تاسیس شدی. ما پیشرفت زیادی داشته ایم. اما کارهای انجام نشده زیادی باقی مانده است.

ما باید آتش افراطی گری را خاموش کنیم وعوامل بنیادی درگیری را ازبین ببریم. صلح جاده ای طولانی است. باید باهم در آن همسفر شویم - گام به گام، و از همین امروز اجازه دهید در نیم روز یک دقیقه سکوت کنیم.

اجازه دهید همگی به صلح و معنی آن برای خانواده بشری احترام بگذاریم.

اجازه دهید صلح را در قلب ها و افکارمان حفظ کنیم و به نرمی آن را پرورش دهیم تا شاید رشد نماید و شکوفا شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =