واحدمرکزی خبر نوشت:

وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه ادامه می دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث (العربیه)، عادل الجبیر در مصاحبه با این شبکه گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) همواره برای برقراری روابط خوب با تهران تلاش می کنند اما ایران همچنان بر دخالت در منطقه و اجرای اقدامات خصمانه اصرار دارد.
وی گفت: همه ما خواهان روابط حسن همجواری با همه کشورها و در راس آنها ایران هستیم. همه ما در کشورهای عضو شورای همکاری در سی و پنج سال گذشته تلاش کردیم دست دوستی و همکاری به طرف ایران دراز کنیم، اما دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه بیش از سی و پنج سال است که ادامه دارد.

این وزیر سعودی مدعی شد : این دخالت ها در لبنان، سوریه، عراق، منطقه خلیج فارس و یمن ادامه دارد.
الجبیر بار دیگر ادعا کرد : ایران اقدامات خصمانه ای علیه کشورهای منطقه انجام می دهد و از گروه های تروریستی حمایت می کند و عامل اقدامات منفی در برابر این کشورهاست.
این در حالی است که کشورهای منطقه هیچ اقدام مشابهی در برابر ایران انجام نخواهند داد.
الجبیر بدون اشاره به علت مخالفت عربستان با برگزاری کنفرانس گفتگوهای ژنو زیر نظر سازمان ملل افزود: عربستان از هر تلاش سیاسی برای حل بحران یمن حمایت می کند و به دنبال حمایت از ملت یمن و دولت قانونی این کشور است.
وزیر خارجه سعودی گفت: ما از هیچ تلاشی برای کمک به ملت یمن فروگذار نمی کنیم ! و برای مردم یمن کمک های انسانی ارسال می کنیم!!.
ما از اینکه هر طرفی با توسل به زور بخواهد بر یمن مسلط شود، جلوگیری خواهیم کرد.
هر راه حلی در یمن باید بر اساس طرح شورای همکاری خلیج (فارس) و مصوبات کنگره گفتگوهای ملی یمن و قطعنامه 2216 شورای امنیت باشد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    من که اسیر این جملش هستم: "از گروه های تروریستی حمایت می کند" شما وهابی ها که دروس تروریستی توسط مفتیان کم عقلتان ترویج میکنید
  • بی نام A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    سعودی توهم سلطه بر منطقه بخصوص جهان عرب زبان را دارد جهانی که از عرب بودن فقط عربی صحبت میکنند و هیچ وجه اشتراک دیگری ندارند. وقتی میبیند که ملتهای عرب زبان چندان توجهی به خواستهای او ندارد به جای آنکه رفتار خود را اصلاح کند تقصیرها را گردن ایران میاندازد تنها کشور منطقه که همان یک نقطه اشتراک که عربی صحبت کردن است را با او ندارند. سعودیها نه نژادی همسان با بقیه عرب زبانها دارند نه دینی مشابه ولی خود را کدخدا که هیچ خدای عرب زبانها میدانند و تحمل سرپیچی انها را ندارد. تا این تفکر در سعودیها هست مطمئن باشید تعامل با آنها نتیجه ای ندارد آنها هنوز فکر میکنند در دوران قبیله ای زندگی میکنند. پول زیادی منبع این توهمات است
  • سيف IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    1 0
    يكي به اين احمق بگه دولت يك كشور رو كي انتخاب ميكنه مردمش يا كشور همسايه ؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    درغگو...داعشی... ابوجهل...
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    ادعای اونا که نمیذارن کشتی ایران به یمن بره هم واهی بودددد
  • عليرضا A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    الجبير خر خودتي عامل بوجود آمدن اينهمه تروريست در منطقه ايران نيست بلكه پولهاي نفت شماست اميدوارم همين تروريستهاي دست پرورده شما حلقومتان را بگيرد كه خواهد گرفت.
  • میرزاحسین A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    0 0
    ای بی عرضه ایران بجای شما به اعراب منطقه کمک میکند مگرغزه عرب نیستند مگه یمن ولبنان عرب نیستند که صهیونیستها قتل عامشون میکنند وقتی ایران میبینه ازشما بخاری بلندنمیشه بعنوان یک مسلمان وظیفه داره از مظلوم دفاع کنه آیا حزب الله وحماس وانصارالله که میخواهند زیر یوغ اجنبی نباشند تروریستند یا داعش والقاعده که دست پرورده امریکا هستند آخه کسی نیست بهش بگه بی عرضه توهم مسلمانی
  • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 2
    دوست آمریکاست دیگه همون امریکایی که از عقب افتاده ترین کشور منطقه یعنی سرزمین مافیای سعودی حمایت همه جانبه میکنه. اونوقت ساده لوحان بدبختی تو کشور ما هستن که میگن امریکا دوست و شریک ما ایرانی هاست. زهی خیال باطل ... همیشه بر علیه منافع ایران و ایرانی عمل کردن و بازهم این کارو میکنن. مرگ بر آل سعود مرگ بر امریکای پست