محسن مهرعلیزاده معاون سابق رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، می گوید راهی که مسولان برای واگذاری استقلال و پرسپولیس رفته اند، راه درستی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ او وقتی با این سوال روبرو می شود که «آیا عزمی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد؟» می گوید: «دولت نشان داده که عزمش را دارد. آنها به این نتیجه رسیده اند که باید دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود تا بتواند از مسایل و حاشیه هایی که دارد دور باشد. به خاطر همین بخش اعظمی از زمان وزارت ورزش و جوانان صرف واگذاری این دو باشگاه شده است. آنها دارند تلاش می کنند که این کار انجام شود.»
اما سوال دیگری هم پیش می آید؛ دو باشگاه اصلا شرایط واگذاری را دارند؟ رئیس سابق سازمان تربیت بدنی پاسخ می دهد: «این دو باشگاه آمادگی اش را دارند. ولی درصد پائین و بالاست. روشن تر بگویم که دو باشگاه در هر لحظه، یک شرایط و مشخصاتی دارند. باید وضعیت مالی و اقتصادی شان مشخص شود. الان دلیلی برای عدم واگذاری شان وجود ندارد.»
با وجود این شرایط، پس چرا استقلال و پرسپولیس واگذار نمی شوند؟ مهرعلیزاه می گوید: «این سوال بجایی است که چرا با وجود مهیا بودن شرایط، چرا واگذار نمی شوند. به نظر من راه درستی برای واگذاری آنها انتخاب نشده است. باید آرام آرام به این ماجرا ورود کرد. آدم هایی که می خواهند این کار را کنند، باید وارد باشند. کسانی که الان مدیریت می کنند و جلو می روند، کار را بلد نیستند. این دو باشگاه شرکت اقتصادی مثل ذوب آهن یا پتروشیمی نیستند که به شکل عمومی با آنها برخورد شود. البته برای واگذاری آنها هم تخصص نیاز است. خیلی مهم است که اسقتلال و پرسپولیس طوری واگذار شوند که هم سرمایه دارن سرمایه گذاری کنند و هم مردمی که علاقمند این دو باشگاه هستند. وقتی قرار است هوادار هم سرمایه گذاری کند، ما باید یک مدیریت واحد داشته باشیم. در این حالت دولت باید تا یک زمان محدودی به شرایط اشراف داشته باشد که اگر سرمایه گذاری موفق نبود، تبعاتی ایجاد نشود. پس ما نمی توانیم دو باشگاه را خشک و مصنوعی و به شکلی که عام انجام می شود، واگذار کنیم. کما اینکه آخرش آقایان گفتند پاکت نیامد و نشد و افراد تائید نشدند و واگذاری لغو است.»
پس چه روشی برای واگذاری این دو باشگاه مناسب است؟ «من الان نمی خواهم روشش را بگویم. هر وقت دوستان مسول از من پرسیدند در این باره خواهم گفت. به هر حال بنده به عنوان کسی که کار فرهنگی ورزشی انجام داده ام، سابقه اداره این دو باشگاه را در تربیت بدنی داشتم و همینطور کار اقتصادی در بازار سهام و سرمایه گذاری کرده ام، می توانم با تجربیاتم روش هایی را پیشنهاد کنم. با همین قوانینی که مدنظر من است، یک ماه می شود برای واگذاری استقلال و پرسپولیس به نتیجه رسید. شما شک نکنید خیلی راحت می شود این دو باشگاه را مثل چلسی و رئال مادرید کرد ولی الان مسولان از راه درستی وارد نشده اند.»
اما چرا مهرعلیزاده در دوران ریاست خودش این کار را انجام نداد؟ او پاسخ می دهد: «اتفاقا ما آنموقع زمینه را برای واگذاری آماده کرده ایم. با همین شیوه های که هنوز بیان نکرده ام. همه چیز آماده شد اما واگذاری به شب انتخابات ریاست جمهوری خورد که اتفاقا خود بنده هم کاندیدا شده بودم. همانجا کار متوقف شد.»


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    7 1
    اوکی فقط اقایون سیاسی و نظامی از این ورزش بروند همه چی درست میشه
  • مصطفی A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    5 0
    اگر مدیریت ورزش ما اهلیت داشته باشد.