شرکت هوایی لوفت هانزا که قبلا اطلاع از بیماری کمک خلبان مقصر در سقوط را کتمان کرده بود اینک اعلام کرده که او بیماری اش را اطلاع داده بود.

لوفت هانزا که صاحب جرمن وینگز است هفته پیش گفت که آندریاس لوبیتز برای مدتی دوره آموزش خلبانی را متوقف کرده بود اما نگفت چرا.

این شرکت اکنون ای میل هایی به تاریخ ۲۰۰۹ را منتشر کرده که نشان می دهد لوبیتز به مربیانش گفته بود از "افسردگی شدید" رنج می برد.


همچنین جستجو برای یافتن دومین دستگاه ضبط اطلاعات پرواز - جعبه سیاه - ادامه خواهد یافت. دستگاه ضبط صداهای کابین خلبان قبلا پیدا شده و نقش کمک خلبان در ساقط کردن هواپیما با اطلاعات آن استنباط شده بود.

همچنین در روز سه شنبه روزنامه آلمانی بیلد و مجله فرانسوی "پاریس مچ" گزارش دادند که ویدئویی از آخرین لحظات هواپیما پیش از اصابت به کوه را به دست آورده اند.

به نوشته این نشریات این تصاویر توسط یک تلفن همراه در داخل هواپیما گرفته شده و در آن صدای مسافرانی که فریاد می کشند شنیده می شود.

پرواز شماره ۹۵۲۵ جرمن وینگز از بارسلون به دوسلدورف سه شنبه پیش در آلپ فرانسه سقوط کرد و کلیه ۱۵۰ سرنشین آن کشته شدند.

کارستن اسپور مدیرعامل لوفت هانزا قبلا گفته است که این شرکت هیچ سرنخی نداشت از این که ممکن است خلبان هواپیمای ایرباس ای۳۲۰ را ساقط کند.

او گفت:‌ "او ۱۰۰ درصد و بدون هیچ محدودیت یا پیش شرطی برای پرواز واجد شرایط بود."

اکنون معلوم شده است که آقای لوبیتز اطلاعاتی درباره دوره افسردگی اش را به آموزشگاه پرواز لوفت هانزا در شهر برمن فرستاده بود. او این کار را با از سر گیری دوره آموزشی پس از چند ماه توقف انجام داد.

 لوبیتز در سال ۲۰۰۸ برای آموزش خلبانی در لوفت هانزا ثبت نام کرد و در سال ۲۰۱۳ خلبان شد.

محققان گفته اند در محیط زندگی شخصی، خانوادگی یا حرفه ای او چیزی نیافته اند که سرنخی از انگیزه او به دست دهد.

منبع: بی بی سی

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =