اقتصادنیوز نوشت: یک کارشناس بازار سهام گفت: واقعیت این است که مجامع امسال برای هیچ‌کدام از گروه‌ها خوب نبوده است.

شاهین چراغی در رابطه با مجامع امسال اظهار کرد: از آنجا که در سال گذشته عمده شرکت‌ها عملکرد خوبی نداشتند و نتوانستند بودجه‌های خود را پوشش بدهند، پیش‌بینی می‌شد که در مجامع امسال سود آنچنانی برای توزیع میان سهام‌داران وجود نداشته باشد. از این رو شاید امسال از بدترین سال‌هایی بود که شرکت‌ها از بابت برگزاری مجامع پشت سر گذاشتند.

رییس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مجامع امسال برای هیچ‌کدام از گروه‌ها خوب نبوده است. اگرچه پتروشیمی‌ها به دلیل گردش و جریان وجوه نقدشان وضعیت بهتری نسبت به سایر گروه‌ها داشتند و تنها گروهی بودند که توانستند مجامع خود را به خوبی برگزار کنند و کمابیش سهام‌داران آن هم راضی بودند.

او افزود: خودرویی‌ها که با زیان‌ همراه بودند. گروه‌های بانکی‌ نیز، پرچالش‌ترین گروه در مجامع امسال بودند چراکه عمده بانک‌ها نتوانستند مجوز بانک مرکزی را برای برگزاری مجامع اخذ کنند.

این کارشناس بازار سهام معتقد است: از آنجا که همچنان اجرایی شدن برجام تاثیری بر عملکرد شرکت‌ها نگذاشته، ممکن است در شش‌ماهه دوم سال جاری انتظار رشد و رونق در بازار وجود داشته باشد. زمانی‌که وضعیت شرکت‌ها از جهت عمکرد تحت تاثیر قرار بگیرد و شرکت‌ها بتوانند بودجه‌های خود راتعدیل کنند از این رو اوضاع این بازار را بهبود پیدا می‌کند اما در غیر این صورت، وضعیت به همین منوال پیش می‌رود و اتفاق اساسی نخواهد افتاد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =